۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 567934

با وجود آنکه بارها توصیه شده است قبل از مصرف هر دارو به نام دارو و مطالب توصیه شده روی بسته‌بندی آن و بروشور داخل جعبه توجه کنید و پزشک یا داروساز را از موارد و بیماری‌های خاص خود یا مصرف داروهای دیگر، برای جلوگیری از تداخلات دارویی و جلوگیری از کاهش اثرات مثبت درمانی آن آگاه کنید، اما در بسیاری اوقات نسبت به این موارد بی توجه هستیم.

عوارض مصرف بی‌رویه دارو

قدس آنلاین- با وجود آنکه بارها توصیه شده است قبل از مصرف هر دارو به نام دارو و مطالب توصیه شده روی بسته‌بندی آن و بروشور داخل جعبه توجه کنید و پزشک یا داروساز را از موارد و بیماری‌های خاص خود یا مصرف داروهای دیگر، برای جلوگیری از تداخلات دارویی و جلوگیری از کاهش اثرات مثبت درمانی آن آگاه کنید، اما در بسیاری اوقات نسبت به این موارد بی توجه هستیم.

ما عادت کرده‌ایم تا سرمان درد گرفت، برویم سر بسته داروها، یک مسکن یا هر داروی دیگری را برای خودمان تجویز کنیم تا حالمان خوب شود! حتی نمی‌دانیم این دارو چه عوارضی دارد، برای چه تجویز می‌شود، کارکردش چگونه است و در چه شرایطی باید مصرف شود.

به همین دلایل، مصرف داروهای شیمیایی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و بشر تلاش می‌کند به دلیل کمبود وقت، سریع‌ترین شیوه درمان دردهایش را به دست آورد، غافل از اینکه ممکن است نداشتن شناخت درست نسبت به داروها و شیوه مصرف آن‌ها، موجب از بین رفتن سلامتی بدن و تنها آرام شدن درد مختصری باشد که فکر می‌کردیم برایمان مضر است.

راه مؤثر برای درمان بیماری‌ها، استفاده از شیوه و ترکیب داروهایی است که توسط پزشک تجویز شده است. به شکل مطلق نمی‌توان درباره هر دارویی نظر داد. ممکن است بدن هر بیماری با توجه به شرایطی که دارد، نسبت به داروهای متفاوت، واکنش‌های مختلفی از خود نشان دهد و مقاومت‌های متنوعی داشته باشد.

به عنوان مثال بتازگی که مصرف بی‌رویه داروهای مکمل وزن و اشتها شایع شده، شاهد هستیم که روزانه تعداد زیادی از مردم به دام داروهای تقلبی می‌افتند که هیچ تأییدیه‌ای از نهاد و ارگان مسئولی ندارند و متأسفانه در برخی داروخانه‌ها نیز به فروش می‌رسند. بهترین راهنمای شما برای خرید داروی مکمل، پزشک است. پزشک با استفاده از نتایج آزمایش‌های شما می‌تواند بهترین داروی مکمل را به شما معرفی کند. مشورت با پزشک موجب می‌شود شما دقیقاً عناصری را دریافت کنید که بدنتان به آن‌ها نیاز دارد، نه آنچه خیال می‌کنید برای شما مناسب است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.