یزد- استاندار یزد گفت: شایسته است تا همه دستگاه ها با توجه تصریح قانون و اختیارات مطروحه در آن، سقف عنوان شده جهت اختصاص اعتبارات مربوطه به منظور اجرای طرح پدافند غیر عامل در دستگاه ها را لحاظ نمایند. .

 دستگاه ها سقف قانونی اعتبارات جهت اجرای پدافند غیر عامل در حوزه خود را تامین  کنند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد میر محمدی  بر لزوم تفکیک حوزه پدافند عامل و غیر عامل تاکید کرد و اظهارداشت : پدافند غیر عامل آمادگی عمومی برای پیشگیری و مواجهه با حوادث مختلف احتمالی است و این نوع پدافند تلاش می کند  تا از طریق کار گروهی و مشارکت آگاهانه و فعالانه دستگاه ها و مردم، آمادگی، هوشیاری و بیداری را در جامعه افزایش دهد و طبیعی است که اولویت حوزه کاری آن، مراکز تصمیم گیرنده و حساسی چون نهادها و سازمانهای دولتی باشد چرا که این مراکز بیشتر در معرض هدف دشمن جهت ضربه زدن قرار دارند.
وی بر ضرورت گسترش آموزشها دربین پرسنل دولتی تاکید کرد و افزود: باید تمام موارد مرتبط با حوزه پدافند غیر عامل به بهترین نحو به تمامی کارکنان ادارات و نهادها آموزش داده شود و سپس از آن طریق به تمامی مردم مرتبط با این نهادها و سازمانها نیز تسری یابد تا آمادگی عمومی در این حوزه ایجاد شود.

استاندار با بیان این نکته که" هر چه میگذرد فرصتها و چالشها به موازات هم بیشتر میشوند" گفت: امروز و در عصر تکنولوژی و ارتباطات، فرصت بهره گیری از سیستمهای الکترونیکی به مراتب بیش از گذشته فراهم است اما به همین نسبت چالشهای مرتبط با این حوزه نیز افزایش یافته و این امر باید مورد توجه پدافند غیر عامل قرار گیرد.
این مسئول پیش بینی بروز مشکلات در حوزه پدافند غیر عامل را بسیار ضروری دانست و آنرا جهت آمادگی به منظور مقابله با آسیبها و خطرات احتمالی، مهم ذکر کرد.
میرمحمدی پدافند غیر عامل را تسهیل کننده مدیریت بحرانها دانست و خاطر نشان ساخت: باید در حوزه های مختلف اعم از شرب و تغذیه و مباحث بیولوژیک، مسائل مرتبط با حوزه شیمیایی، رادیواکتیو، مباحث هسته ای، زیستی و سایبری و دیگر حوزه های موجود و مرتبط با زندگی شهروندان، پدافند غیر عامل نقش راهبردی و موثر خود در پیشگیری از آسیبها و کاستن تبعات آنرا ایفاء نماید.
استاندار تصریح کرد: بند ز تبصره ۱۲قانون برنامه بودجه کل کشور در جهت تقویت حوزه پدافند غیر عامل می گوید: به منظور پیشگیری از حوادث غیر طبیعی ناشی از تهدیدات و آسیب پذیری های موجود، کلیه دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و غیر دولتی که بنا به تشخیص سازمان پدافند غیرعامل دارای زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم می باشند مکلفند تا یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص یافته خود را برای اجرای طرح های پدافند غیرعامل و مصون سازی زیرساخت های همان دستگاه با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل هزینه کند.

وی افزود: شایسته است تا همه دستگاه ها با توجه تصریح قانون و اختیارات مطروحه در آن، سقف عنوان شده را جهت اختصاص اعتبارات مربوطه به منظور اجرای طرح پدافند غیر عامل در دستگاه ها را لحاظ نمایند.
میرمحمدی پایبندی به اصول پدافند غیر عامل را باعث افزایش دقت نظر در جامعه دانست و گفت  هر چه دقت نظر در جامعه افزایش یابد، ترقی و تعالی بیشتری حاصل می شود و در حل مشکلات تسریع صورت می گیرد و توان ما برای پیشگیری از آسیبها و حفاظت از جامعه افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.