۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 567966

یزد - معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری گفت: حفاظت از منابع طبیعی اصل است و از این رو مردم باید در حفاظت از آن مشارکت فعال و همه جانبه داشته باشند.

حفاظت از منابع طبیعی یک اصل است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود منصور در کارگاه آموزشی احیا و بازسازی عرصه های منابع طبیعی آسیب دیده ناشی از اجرای عملیات معدنی در اردکان اظهارداشت: برابر اصل ۴۵ قانون اساسی کشور، معادن، جنگل ها و مراتع جزو انفال محسوب می شوند و به همین سبب باید در برداشت از آنها، حقوق نسل های آتی نیز مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: انتظار این است که فعالیت های معدنی با کمترین تخریب و آسیب به منابع طبیعی صورت گیرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست با هم افزایی با یکدیگر زمینه توسعه همه جانبه و پایدار کشور را فراهم کنند.
منصور با تاکید بر اینکه محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل ها یک حوزه فرامرزی است و باید برای آن اهمیت ویژه قائل شویم، تصریح کرد: با در نظر گرفتن اهمیت توسعه پایدار در تمام حوزه ها، ضروری است بهره برداری از معادن به گونه ای صورت گیرد که با توجه به شرایط بحرانی و شکننده اقلیم کشور، حداقل تخریب در حوزه آب و خاک ایجاد شود.
معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری افزود: در شرایطی که کشور نیازمند توسعه اشتغال و تولید و تاکید مقامات عالی کشور می باشد نیازمندیم که از معادن بهره برداری کنیم و تولید، اشتغال و توسعه پایدار زمانی اتفاق می افتد که احیا و بازسازی صورت گیرد.
منصور خاطر نشان ساخت : شرایط اقلیمی استان ها متفاوت بوده و هدف اصلی این نشست انتقال تجارب افراد از استان های مختلف است ضمن اینکه دستورالعمل ها برای احیا و بازسازی داده شد و نیز این افراد اعلام امادگی کردند که در شهرهای خودشان با راه حل ها بهتری دنبال کنند.
فرماندار اردکان هم با بیان اینکه این شهرستان با ۲۴۵ واحد صنعتی فعال یک شهر صنعتی قلمداد می شود که رنجیره تولید فولاد تا شمش ، میلگرد و سایر فراورده ها را در خود جای داده افزود: چادرملو بعنوان بزرگترین معدن سنگ آهنی ، بزرگترین کارخانه شیشه در خاورمیانه و نیز بزرگترین واحدهای کاشی دنیا در اردکان وجود دارد.
هادی مقیمی گفت: از طرفی دو منطقه حفاظت شده سیاه کوه و دره انجیردرعرصه طبیعت این شهرستان واقع شده که اهمیت منطقه را بالا برده و نیاز به حفاظت ویژه ای دارد.  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.