فردیس- گروه استان ها:روزی که شهروندان فردیسی پای صندوق های رای رفتند تا زمینه ساز شکل گیری نخستین مدیریت شهری مستقل خود باشند هیچگاه تصور نمی کردند شورای نخست شهرشان کمتر از یک ماه به محلی برای اختلاف نظر اعضاء و حاشیه های فراوان مبدل شود.

انتخابی از جنس دلزدگی

به گزارش قدس آنلاین، این حاشیه ها پس از استقرار اعضای شورای شهر و ورود آنها به میدان انتخاب شهردار آغاز شد. تعدد گزینه های انتخابی از همان روزهای اول محلی برای ایجاد حاشیه به نظر می آمد وهمین مساله انتخاب شهردار را بارها با تاخیر روبرو کرد.

در نهایت اعضای منتخب مردم با گذر از نزدیک به ۲۰ نام مختلف و چکش کاری ها فراوان به گزینه هایی به تعداد انگشتان یک دست رسیدند و پس از کش وقوس های فراوان با ۹رای کامل منوچهر غفاری را به عنوان شهردار منتخب خود معرفی کردند.

اعضای نخستین پارلمان شهری فردیس اما برای آنکه شهردار منتخب بتواند تا زمان دریافت تایید حکم خود از سوی وزارت کشور بر امور شهرداری نوپای فردیس مسلط شود حکم سرپرستی وی را نیز صادر کردند تا زمینه ساز تسریع در فرایند شکل گیری مدیریت شهری فردیس باشند.

اما ابتدای هفته وبا رسانه ای شدن نامه ای به امضای برخی اعضای شورای شهر فضای توام با بهت و تعجب فضای شهری فردیس وحتی البرز  را در بر گرفت.

نامه ای به استاندار برای انتخاب مجدد شهردار

۵ عضو شورای شهر فردیس در فاصله کمتر از دوماه و در نامه ای که با امضای اسماعیل ذبیحی رییس شورای شهر فردیس تهیه شده خطاب به استاندار البرز عنوان کرده اند که عملکرد سرپرست فعلی وشهردار منتخب فردیس را ضعیف می دانند و با عدول از رای اعتماد خود خواستار برکناری وی و رای گیری مجدد برای انتخاب فرد دیگری برای مسند شهرداری فردیس هستند.

البته در این بین سرپرست شهرداری هم در برخی حوزه ها همچون تعیین تکلیف وضعیت خدمات شهری و انتزاع از کرج اقدامات ملموسی نداشته وشاید همین مساله آنها را مجاب کرده که در انتخاب خوشان تجدید نظر کنند.

در ادامه اما واکنش ضلع دیگر اعضای شورای شهر نیز بر وخامت اوضاع افزوده به نحوی که شنیده شده پس از رسانه ای شدن نامه مزبور ۴ عضو دیگر شورای شهر فردیس که از حامیان غفاری هستند با عدم حضور در جلسات شورا زمینه ساز از رسمیت افتادن جلسات شده اند وپارلمان شهری فردیس را در نخستین روزهای کاری خود با چالشی جدی روبرو کرده اند.

حال سوال اینجاست چرا یک شورای شهر پس از یک ماه دچار این انشقاق ودودستگی می شود  واصولا چه فرایندی رخ داده است که در کمتر از دوماه رای قاطع تمام اعضای شورای شهر فردیس به شهردار منتخب جای خود را به نامه عزل او میدهد؟

مگر اعضای شورای شهر فردیس با بررسی تمامی جوانب امر و تفکر واندیشه کافی رای به غفاری نداده اند که به یکباره پس از مدت کوتاهی پی به عدم کفایت وی برده اند وآیا اصولا بازه زمانی یک ماهه فرصتی کافی  برای شناخت یک فرد و میزان توانایی وی است؟

آیا این دو دستگی و اختلاف عمیق آن هم در بدو شروع به کار شورای شهر نخست فردیس زمینه ساز تضعیف مدیریت شهری نوپای این شهر در ابتدای راه نیست؟

هشدارهایی که امام جمعه داد

این سوالات در حالی مطرح شده که امام جمعه فردیس ۲ ماه پیش درنشست خود با منتخبان شورای شهر از آنها تصمیم گیری اصولی را در مسئولیت نمایندگی مردم خواسته بود.

حجت الاسلام ایمانی گفته بود: «نخبگان و نمایندگان مردم عصاره مجموعه شهر هستند که حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، مدیریت امور شهری را به آنان سپرده اند، لذا با توجه به پیچیدگی های مسایل شهرداری و معضلات شهری از اعضای شورای شهر انتظار تصمیم گیری اصولی می رود.»

وی همچنین در آخرین خطبه های نماز جمعه شهرستان فردیس در جمعه گذشته نیز با اشاره به خصوصیات شهردار منتخب وی را مورد تایید قرار داد وگفته بود: «شورای شهر فردیس شکل گرفت و کار بسیارخوبی که اعضا شورا انجام دادند از بین ۲۰ نفری که برای شهرداری نامزد شده بودند فردی کارآمد و متعهد و عضوشهرداری و از مدیران موفق این منطقه را برگزیدند.»

حال علیرغم هشدارها و تذکراتی که امام جمعه فردیس داشته بیش از نیمی از اعضای شورای شهر فردیس با نظری عکس نسبت به حجت الاسلام ایمانی در تلاشند با عدول از رای خود زمینه ساز کنار رفتن وی از مسئولیت شهرداری شوند تا به نوعی تذکرات  ونصایح امام جمعه شهر فردیس را خیلی زود به بوته فراموشی بسپارند.

بیش از نیمی از اعضای شورای شهر فردیس در حالی دچار دلزدگی  در انتخاب خود شده اند که مردم این دیار این توقع وانتظار را دارند تا توان و انرژی منتخبان مردم صرف رسیدگی به موضوعات مهمی چون ساختارسازی و ایجاد بستر لازم برای فعالیت مستقل شهرداری فردیس شود و به گونه ای عمل شود تا سطح اتکای این شهر نوپا به کرج کم شود وزیرساخت های آن در کمترین زمان تقویت شود.

این روزها زمزمه قطع خدمات دهی شهرداری کرج به فردیس به گوش می رسد و حال در این وانفسا برخی اعضای منتخب مردم در اولین پارلمان شهری با ندامت از تصمیم چندی پیش خود راهی را برگزیده اند که آن را وارد فضایی می کند که در نهایت شهروندان متضرر خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.