ایلام- مدیرکل بهزیستی استان ایلام از فعالیت ۳۰۶ مهدکودک در این استان خبر داد.

فعالیت ۳۰۶ مهد کودک در استان ایلام

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد قیصربیگی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه از هفته گذشته و همزمان با روز جهانی کودک، توزیع غذای گرم در مهدهای روستایی، مناطق حاشیه ای شهر و نقاط آسیب پذیر شروع شده است، اظهارداشت: در حال حاضر ۲۰۰ مهد در روستاها، مناطق حاشیه ای و آسیب پذیر استان فعالیت دارند که در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه و توزیع غذای گرم در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خانه های بهداشت روستایی بر تهیه و توزیع غذای گرم در روستا مهدها و مهدهای حاشیه شهر نظارت می شود، افزود: علاوه بر این در دو سال گذشته و در راستای طرح توسعه و تجهیز مدارس روستایی ۶۰۰ میلیون ریال به ۳۰ مهد روستایی، پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام به وجود ۳۰۶ مهد در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از این تعداد ۱۱۳مهد شهری و ۱۹۳ مهد روستایی فعال بوده که یک هزار و ۹۸ کودک در آن ها تحت آموزش های مختلف قرار دارند.

فرهاد قیصربیگی با اشاره به پرداخت بخشی از شهریه کودکان خانواده های ۳ دهک پایین جامعه، بیان داشت: در همین راستا بیش از ۲ میلیارد ریال به مهدهای کودک در روستاها و مناطق حاشیه ای شهرها که کودکان خانواده های بی بضاعت در آنها مشغول هستند، پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در مهدهای کودک ایلام ۷۰۰ مربی فعالیت دارند، یادآور شد: جذب مربی بر اساس دستورالعمل خاصی است که در اختیار مهدها قرار گرفته و این دستگاه اجرایی بر نحوه جذب مربیان نظارت داشته و مربیانی باید جذب شوند که دارای مدرک تحصیلی مرتبط همچون روانشناسی، علوم اجتماعی و ... باشند و علاوه بر این داشتن سابقه در این راستا نیز مدنظر قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.