۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 567988

کرمانشاه - مخاطبان قدس در ارتباط با این سامانه خبری از مشکلات موجود در استان کرمانشاه گفتند.

حرف مردم

- با سلام و خسته نباشید به خبرنگاران روزنامه وزین قدس. لطفا در صورت امکان به بحث بیکاری در کرمانشاه توجه ویژه ای داشته باشید. کرمانشاه سال هاست که از این معضل بزرگ رنج می کشد. اگر در هر خانواده ای نگاه کنید می بینید که چندین نفر هستند که با وجود تحصیلات دانشگاهی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری بیکار هستند. این بیکاری باعث خواهد شد که بسیاری از معضلات اجتماعی را در جامعه ببینیم. بیکاری فقط مشکل اقتصادی نیست. تبعات فرهنگی زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت که هزینه اش بیش تر است. از مسئولین بخواهید که این معضل را حل کنند.

- سلام. یک سوال از مسئولین دارم و آن این است که چرا در شرایطی که ما در استان کرمانشاه با کم آبی جدی روبرو هستیم، اما گاهی می بینیم برخی از کشاورزان شالی کاری می کنند؟ مگر برنج برای کشت به آب فراوان احتیاجی ندارد پس چرا جلوی این کار را نمی گیرند؟

- سلام. چرا برای پارکینگ شهرداری راه حلی پیدا نمی کنند؟ اگر بخواهیم به یک پزشک مراجعه کنیم باید مدت ها در ترافیک این محدوده باشیم تازه اگر با خودروی شخصی هم برویم جای پارک برای ما پیدا نمی شود. این مکان به هیچ وجه برای کاربری فعلی استاندارد نیست. این تعداد مراجعه کننده نمی توانند در یک محدوده کوچک باشند. بایستی مطب پزشکان را به یک مکان وسیع تر برد.

- از مسئولین سوال کنید که چرا بیشتر امکانات در مرکز استان متمرکز شده است؟ شهرستان ها عملا در یک محرومیت به سر می برند. از حوزه حمل و نقل شهری گرفته تا پزشکان متخصص با تجربه و امکانات آموزشی و فرهنگی. این به دور از عدالت است که یک نوجوان که در یکی از شهرستان های استان کرمانشاه زندگی می کند، برای تفریح و تحصیل انتخاب های کمتری نسبت به نوجوانی که در شهر کرمانشاه زندگی می کند، داشته باشد.

- پس راه آهن که قولش را داده بودند چه شد؟ ما هنوز منتظر هستیم که با قطار به مشهد مقدس برای زیارت برویم اما فعلا باید منتظر باشیم که ببینیم مسئولان کی وعده های خودشان را عملی می کنند!

- استادیوم فوتبال در لب آب مدت هاست که ساخته شده است اما چرا برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار نمی گیرد؟ گاهی شاهد هستیم که جشنواره های اسب در آن برگزار می شود اما خبری از مسابقات فوتبال در سطح لیگ های کشوری نیست. هر چند که کرمانشاه در سطح لیگ برتر تیمی ندارد اما می توان مسابقات دیگر را در آن برگزار کرد. یا ما این مسابقات را ندیدیم یا مسابقه ای در آنجا برگزار نشده است. پس این همه خرج برای چه بود؟ مردم کرمانشاه حق دارند که از آن ورزشگاه برای تماشای مسابقات استفاده کنند.

- سلام . لطفا از مسئولین حوزه درمان کرمانشاه بپرسید که چرا اجازه می دهند که برخی از پزشکان به صورت گروهی بیماران را ویزیت کنند؟ این را خیلی ها شاهد بودند که در اتاق یک پزشک(جدای از سالن انتظار) چندین بیمار نشسته اند و منتظر هستند که پزشک آن ها را ویزیت کند.معضل آنجاست که اگر یک خانم بخواهد مشکل و بیماری اش را توضیح دهد و یک بیمار آقا هم در آن اتاق باشد و یا بالعکس. زمانی که پزشک برای بیمار صرف می کند هم به کنار!

- سلام خدمت مجموعه رسانه ای روزنامه قدس در کرمانشاه. یک پیشنهاد داشتم. ای کاش در کرمانشاه فرهنگ دوچرخه سواری جا بیافتد. این هم می تواند به سلامت شهروندان کمک کند و هم می تواند به کاهش آلودگی کمک کند. از طرف دیگر هزینه های حمل و نقل شهروندان را کاهش می دهد. این فرهنگ سازی نیازمند همکاری شهرداری و ادارات مرتبط با ورزش در کرمانشاه است. بایستی در خیابان ها مکان های عبور دوچرخه ساخته شود. همچنین نوعی حمایتاز مردم برای خرید دوچرخه صورت بگیرد. البته می توان از سیستم کرایه دوچرخه هم استفاده کرد به این صورت که دوچرخه هایی برای کرایه دادن در خیابان ها قرار داده بشود که مردم بتوانند از آن ها استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.