کرج- چهارمین نشست مشترک مجمع نمایندگان شورای قرآن استان‌ها با دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به میزبانی استان البرز آغاز شد.

آغاز چهارمین نشست نمایندگان شورای قرآن استان ها در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این نشست که از صبح امروز چهارشنبه به میزبانی باغ رضوان کرج آغاز شده است فعالیت‌های قرآنی شورای قرآن استان‌ها، وضعیت‌سنجی می شود وبا شناسایی و رفع موانع پیش روی آنها در جهت عملی شدن ظرفیت‌های بالقوه تلاش خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در آغاز به کار این شورای قرآنی گفت: عاشورا در مباحث فقه، معرفت، عرفان و اقتصاد با دریایی از معانی و درس همراه است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت شوراهای قرآنی افزود: باید در حوزه توسعه و ترویج قرآن به شکلی منسجم و هماهنگ برنامه ریزی و اقدام شود.

وی تصریح کرد: وضعیت قرآن در کشور باید بررسی شود تا میزان تحقق اهداف و امور رصد شده ودر جهت موانع موجود وبرطرف کردن آنها اقدام موثر صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید برانیکه مدیران قرآنی باید در کشور مسئولیت بگیرند گفت: تهیه و تدوین اطلس قرآنی در دستور کارشورای قرآنی است.

استاندار البرز نیز در این نشست گفت: قرآن نور، معرفت، شفا، اندرز، پنددهنده و شفاعت کننده است.

محمدعلی نجفی افزود: با توجه به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص شکل گیری جامعه براساس قرآن، باید درک و تدبر در آیات قرآن وجود داشته باشد.

وی با تاکید براینکه اگر قرآن کریم در زندگی جاری و ساری باشد موجب اصلاح سبک زندگی و رفتار فردی و اجتماعی انسان می شود گفت: عالمان، مسئولیت خطیری در آگاهی بخشی به جوانان و بطن جامعه دارند چرا که توجه و تدبر در قرآن کاهش آسیب های اجتماعی را همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.