ایلام- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ۲ درصد گوشت قرمز کشور در ایلام تولید می شود.

۲ درصد گوشت قرمز کشور در ایلام تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین، وهاب پیرانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه در سطح کشور ۶۵ میلیون رأس دام سبک و بیش از ۸ میلیون رأس دام سنگین در کشور وجود دارد، اظهارداشت: دامپزشکی در سال ۱۳۰۳ در کشور با هدف حفظ سرمایه دامی کشور راه اندازی شده و در راستای سلامت و توسعه پایدار کشور گام بر می دارد.

وی نظارت بر مراکز تولید، تهیه و عرضه انواع محصولات دامی در سطح کشور و تأمین سلامت جامعه را از وظایف دامپزشکی عنوان و تصریح کرد: دو درصد گوشت قرمز کشور در ایلام تولید می شود و  سالانه بیش از ۵۰۰ هزار رأس دام از سایر استان ها از مراتع استان استفاده می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه سه درصد جمعیت بز و گوسفند کشور در استان وجود دارد، بیان داشت: ۲۰ هزار خانوار دامپرور در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

وهاب پیرانی به فعالیت ۳۹۰ واحد مرغداری در سطح استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سالانه بیش از ۱۸ مورد عملیات واکسیناسیون در سطح دامپروری های استان انجام می شود.

وی با اشاره به وجود ۲۰ اداره و مرکز دامپزشکی در سطح استان، یادآور شد: در این ادارات ۱۹۰ نفر از پرسنل خدوم دامپزشکی در طول شبانه روز در خدمت جامعه هدف بوده و انجام وظیفه می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نوبت سردام علیه انواع بیماری ها به صورت رایگان واکسیناسیون شده اند، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد ریال انواع واکسن خریداری و به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

وهاب پیرانی با تأکید بر اینکه ایلام از لحاظ بیماری های مختلف و مشترک بین انسان و دام هیچگونه مشکل خاصی وجود ندارد، بیان داشت: خطرناک ترین بیماری مشترک انسان و دام، تب برفکی است و برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری برنامه ها و اقدمات خوبی در سطح استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام در استان، یکی از چالش های فراروی سلامت مردم است، گفت: لازم است در این خصوص چاره اندیشی اصولی و اساسی صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام به ثبت ۴۸۵ مورد تخلف مراکز عرضه فرآورده های گوشتی استان اشاره کرد و یادآور شد: ۳۶ هزار بازدید از مراکز مرتبط صورت گرفته و ۱۸ تن گوشت فاسد کشف و معدوم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.