زاهدان-رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: دوره آموزشی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک ویژه مسئولین ایمنی واحدهای کارگری استان در زاهدان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک در زاهدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، محمد ذاکر شیخ زاده افزود: این دوره آموزشی در راستای اجرای آئین‌نامه به‌کارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها مصوب شورای عالی حفاظت فنی و به منظور ارتقاء سطح دانش فنی مسئولین ایمنی کارگاه‌ها به مدت دو روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه نتایج عمده روش های موجود ارزیابی را میتوان برای مدیریت و تصمیم گیری در خصوص کنترل و کاهش پیامدهای آن به کار برد، گفت: در حال حاضر استفاده از روشهای ارزیابی ریسک رو به گسترش است به طوریکه امروزه بیش از ۷۰ نوع مختلف کیفی وکمی روش ارزیابی ریسک در دنیا وجود دارد و معمولا این روش ها برای شناسایی ،کنترل و کاهش پیامدهای خطرات به کار میرود.

شیخ زاده با اشاره به ماده ۵ آئین‌نامه مذکور،گفت: کارفرمایان مکلف هستند ظرف مدت یک سال نسبت به تطبیق شرایط مسئول ایمنی کارگاه که قبل از تصویب این آئین‌نامه مشغول بکار بوده‌اند با مفاد آئین‌نامه اقدام نمایند و همچنین مکلف به اخذ تأییدیه صلاحیت مسئول ایمنی از اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هستند.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: در پایان این دوره آموزشی دو روزه و پس از برگزاری آزمون تخصصی دوره، به افرادی که نمره قبولی کسب کنند گواهی اعطا می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.