یزد - رئیس کمیته امداد استان یزد گفت: دومین مرحله جشن مهر عاطفه ها در استان یزد همزمان با سراسر کشور دربیش از ۲هزار مدرسه استان یزد آغاز شد.

مهر عاطفه ها در ۲۳۰۰ مدرسه استان یزد برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن علیزاده پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحی جشن مهر عاطفه ها در هنرستان فنی شهید چمران یزد  که با حضور امام جمعه یزد  و استاندار یزد برگزار شد، اظهار داشت: جشن عاطفه ها امسال در دو مرحله برگزار شد که مرحله نخست در شهریورماه امسال با همکاری سپاه الغدیر استان یزد، بسیج، سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش برگزار شد و مرحله دوم نیز هم اکنون در حال برگزاری است.

وی افزود : امسال به علت تقارن جشن عاطفه ها با ماه محرم، عنوان آن به مهر عاطفه ها تغییر یافت، مرحله نخست آن روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریورماه در سراسر کشور برگزار شد و قرار است کمک‌های جمع آوری شده در هر مدرسه بین دانش آموز همان مدرسه یا همان منطقه توزیع ‌شود.
علیزاده تصریح  کرد: در مرحله نخست ۴۶۰ پایگاه در فروشگاه های زنجیره ای، پمپ بنزین ها، پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن، پلیس راه، بازارچه های محلی، کارخانه ها و سایر مکان های های تجاری و اقتصادی برای جمع آوری کمک های مردمی دایر شده بود و ۳۰ مرکز نیکوکاری و اداری کمیته امداد امام (ره) استان یزد آماده جمع آوری کمک های مردمی هستند.

وی ادامه داد: در هر شهرستان استان، یک مدرسه به صورت نمادین با حضور مسئولان و در سایر مدارس این مراسم با حضور دانش آموزان و مسئولان مدارس برگزار می شود و کمک های جمع آوری شده هر مدرسه بین دانش آموزان کم بضاعت همان مدرسه توزیع می شود

رئیس کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه در استان یزد ۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز و ۹۰۰ دانشجو زیر پوشش کمیته امداد هستند، گفت: تعدادی از دانش آموزان کم بضاعت نیز بنا به دلایل مختلف زیر پوشش کمیته امداد نیستند اما نیازمند کمک‌ هستند که باید از ظرفیت این جشن‌ها برای کمک‌رسانی به آنها استفاده شود.

این مسئول  برگزاری مراسم مهر عاطفه ها را گامی در راستای اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری دانست و افزود: وظیفه آحاد مسلمین است که دست نیازمندان را بگیرند تا هم به وظیفه انسانی و هم وظیفه دینی خود عمل کرده باشند زیرا در دین مبین اسلام، کمک به نیازمندان بالاترین عبادت‌ها است.

همکاری و دستگیری از محرومان باید موجب توانمندی افراد شود

استاندار یزد هم در این مراسم اظهارداشت: همکاری و دستگیری از محرومان باید موجب توانمندی افراد شود اما همراهی باید به نحوی باشد فرد در فقر خود باقی نماند.

سید محمد میر محمد ی تصریح کرد: کمک به محرومان و فقرا باید جهت‌گیری موثری داشته باشد و در مسیر توانمند کردن آنها انجام شود نه اینکه به گونه ای انجام شود که فرد برای تامین معاش خود هیچ تلاشی نکند و اگر فردی می تواند برای جامعه مفید باشد اما نیاز به کمک داشته باشد و در زمان نیاز او کمک رسانی نکنیم، مرتکب گناه شده ایم.

وی افزود: کمک ها باید برای افزایش توانمند سازی و ارتقاء وضعیت موجود افراد نیازمند باشد وهرگز نباید کمک یا دستگیری از افراد، موجب تحقیر آنها شود زیرا همه انسانها دارای عزت و آبرو هستند.
استاندار تصریح کرد: اگر همکاری و کمک به هم نوع خود در جامعه توسعه یابد جامعه ای سالم و کار امد خواهیم داشت بنابراین نباید نسبت به مسائل و مشکلات افراد دیگر جامعه بی تفاوت باشیم.

میر محمد ی خاطر نشان ساخت: برای شناسایی افراد نیازمند و کمک رسانی به آنها باید از موسسات خیریه کمک بگیریم و ظرفیت این موسسه ها باید به درستی مورد استفاده قرار گیردو برخی افراد ظرفیت و آمادگی انجام کار و تولید و ارائه خدمات دارند اما سرمایه کافی برای راه اندازی شغل مناسب خود را ندارند که در صورت کمک به این افراد برای راه اندازی کسب و کار، بهترین نوع کمک انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.