یاسوج - بی شک هر چه ورزش و رقابت های ورزشی در یک شهر و استان رشد کند علاوه بر توسعه اقتصادی به همان نسبت شاهد افزایش سرگرمی،‌ نشاط و انگیزه در بین جوانان آن مناطق خواهیم بود اما این روزها رشته پر اقبال فوتبال در استان وضعیت مناسبی ندارد.

وقتی ورزشگاه هست اما تب فوتبال نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بی شک هر چه ورزش و رقابت های ورزشی در یک شهر و استان رشد کند علاوه بر توسعه اقتصادی به همان نسبت شاهد افزایش سرگرمی،‌ نشاط و انگیزه در بین جوانان آن مناطق خواهیم بود. ایجاد زیرساخت ها و بسترهای ورزشی،‌ موجب کشش جوانان به سمت ورزش،‌ دوری از آسیب های اجتماعی و بروز استعدادهای آنان می گردد.

پیشرفت ۹۵ درصدی ورزشگاه ۱۵ هزار نفره یاسوج در دولت های نهم و دهم

استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی است که با وجود استعدادهای فراوان ورزشی از قافله توسعه ورزشی جا مانده است و نتوانسته است جایگاهی شایسته و درخور در سطح کشور و در رشته های مختلف ورزشی برای خود دست و پا کند. با این وجود راه اندازی باشگاه فوتبال شهرداری یاسوج در سال ۸۷ و روند رو به رشد آن در سال های حضور در عرصه فوتبالی کشور تا حدودی خلا موجود را مرتفع نمود و شور و نشاط فراوانی در بین جوانان استان و شهر یاسوج ایجاد شد،‌ چنانچه ورزشگاه فرسوده و ۳ هزار نفری تختی یاسوج در بازی های خانگی این تیم شاهد استقبال های باشکوهی بود و موجب شد این تیم در یک فصل هیچ شکست خانگی نداشته باشد. استقبال چشمگیر مردم از بازی های شهرداری یاسوج موجب شد تا روند ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این شهر در دولت های نهم و دهم رشد فزاینده ای داشته باشد و این پروژه عظیم که در سال ۸۶ عملیات اجرایی آن آغاز گردید، پیشرفتی ۹۵ درصدی داشته باشد.

قرعه افتتاح ۵ درصدی ورزشگاه ۱۵ هزار نفره به نام دولت تدبیر و امید و مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان

با پایان یافتن دولت دهم و روی کار آمدن دولت یازدهم،‌ قرعه افتتاح ۵ درصدی آن به نام وزیر دولت تدبیر و امید و مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان افتاد. مدیرکلی که با شعار ایزدپور مچکریم خواهان سند زده شدن نام خود در افتتاح این پروژه بزرگ در شهر یاسوج شد.

اما افتتاح این پروژه برای فوتبال استان خوش یمن نبود چرا که تیم فوتبال این شهر که به واسطه نتایج دور از انتظارش در رقابت های مختلف لقب «غول کُش» را یدک می کشید و می رفت تا آوازه ای برای سرزمین چهارفصل و بستری برای رشد استعدادهای فوتبالی جوانان این دیار شود به یکباره و در بی توجهی مسئولین مربوطه منحل شد تا تمام آرزوهای جوانان علاقمند به این ورزش بر باد برود.

انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج،‌ ورزشگاه ۱۵ هزار نفره این شهر را نیز به حاشیه برد. دیگر کسی غول بزرگ بتنی مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد را نمی شناسد. ورزشگاهی که عملیات اجرایی آن قریب به ۱۰ سال طول کشید و برای ساخت آن بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد اینک بدون استفاده رها شده است و حسرت استفاده از آن بر دل جوانان کهگیلویه و بویراحمد مانده است.

آغاز فرآیند تخریب ورزشگاه ۳ هزار نفره تختی یاسوج

در ادامه روند بی توجهی ها به ورزش فوتبال استان و در شهریور ماه سال گذشته در اقدامی ورزشگاه تختی یاسوج که تنها ورزشگاه فعال شهر بود توسط شهرداری تخریب شد و دلایلی همچون مشکلات ترافیکی شهر،‌ نبود پارکینگ و اختصاص داشتن زمین ورزشگاه به اداره اوقاف از جمله دلایل توجیه این اقدام مطرح شد. وقوع این موضوع در ادامه انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج با واکنش ورزشکاران استان مواجه و موجب گلایه آنان از روند بی توجهی مسئولین به ورزش استان شد.

واگذاری تیم فوتبال زاگرس یاسوج!

این موضوع پایان ماجرای فوتبال استان نبود و در هفته های گذشته خبری مبنی بر واگذاری امتیاز تیم دسته دومی زاگرس یاسوج که در سال ۹۵ توسط وزارت ورزش و جوانان به یاسوجی ها هدیه داده شده بود مطرح شد. خبری که در گفت و گوی خبرنگار قدس با حمید کرمی سرمربی این تیم و پرویز موسوی رئیس هیئت فوتبال استان تأیید شد. موسوی با اشاره به بی توجهی مسئولین استان و عدم همکاری و حمایت آنها از تیم زاگرس یاسوج گفت:‌ این تیم که ارزش و قیمتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی دارد را با هر سختی و مشقتی در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور نگه داشتیم،‌ اما هر چه برای جلب حمایت مسئولان فریاد زدیم متأسفانه گوش شنوایی وجود نداشت.

موسوی با بیان این که بازیکنان غیر بومی تیم زاگرس می‌توانند رضایت خود را برای حضور در سایر تیم‌ها اخذ کنند تصریح کرد: بی‌توجهی مسئولان استان ما برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

رئیس هیئت فوتبال استان به موضوع تخریب ورزشگاه تختی و عدم استفاده از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهدای یاسوج هم اشاره کرد و گفت: ورزشگاه تختی در اختیار هیأت فوتبال استان نیست و در حالی شهرداری یاسوج و اداره اوقاف در حال تخریب آن هستند که اداره تربیت بدنی دست روی دست گذاشته است. در خصوص استفاده از ورزشگاه شهدای یاسوج هم نامه‌های متعددی به مسئولان استان، سازمان لیگ، مدیرکل ورزش و جوانان استان زدیم و به همه آن‌ها اعلام کردیم که مسابقات باید در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری برگزار شود ولی متاسفانه آنها گوش شنوایی نداشتند و پاسخ مثبتی دریافت نکردیم.

عدم پاسخگویی مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفره یاسوج

برای پیگیری وضعیت فوتبال استان و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج به سراغ سیدمحمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان رفتیم اما ایشان حاضر به صحبت در این زمینه نشد و اذعان داشت که با توجه به حواشی اخیر، اجازه اظهار نظر در این رابطه را ندارد.

علوی ضعف ها و کمبودها را مربوط به تمام استان ها دانست و گفت: با پیگیری و بررسی‌های انجام شده آسیب‌شناسی در ورزش استان انجام داده و تلاش می‌کنیم مشکلات را رفع کنیم.

علوی نبود حامی مالی و اسپانسر را مهم‌ترین مشکل ورزشکاران استان بیان کرد و گفت: در حد توان همه ورزشکاران استان را حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در حالی از کمبود زیرساخت ها و سرانه ورزشی در استان سخن می گوید که ورزشگاه ۲۲ هزار متری و ۱۵ هزار نفره­ی شهدای یاسوج تاکنون رنگ توپ را به خود ندیده است!

حمید کرمی سرمربی تیم فوتبال زاگرس یاسوج نیز با اعلان خبر واگذاری این تیم، درخصوص ورزشگاه شهدای یاسوج گفت: این ورزشگاه هنوز دست پیمانکار است اما مدیرکل قبلی در حالی که ورزشگاه تکمیل نشده بود و هنوز تحویل قطعی داده نشده را به صورت نمایشی و  با هماهنگی وزیر وقت ورزش آن را افتتاح کرد.

حال جای این سوال است که چرا با وجود استعدادهای فراوان و اشتیاق جوانان به ورزش هایی نظیر فوتبال و صرف میلیاردها تومان هزینه از بیت المال،‌ فضاهای این چنینی بلا استفاده می ماند و کسی پاسخگوی وضع موجود نیست؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.