کرمان - معاون روابط کار وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد منطقه ای جنوب شرق کشور گفت: یک نسخه از قراردادهای کاری باید به ادارات کار در استان‌ها ارسال شود.

نخستین المپیاد ایمنی منطقه ای جنوب شرق کشور برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد مشیریان در نخستین المپیاد ایمنی منطقه ای جنوب شرق کشور در کرمان با اشاره به اینکه اوضاع اقتصادی کشور ، قراردادهای کار را کوتاه مدت کرده  است ، گفت: یک نسخه از قراردادهای کاری باید به ادارات کار در استان‌ها ارسال شود زیرا ارتباط بین کارگر و کارفرما مهمترین هدف روابط کار است که ایمنی نیز مکمل آن است.

وی با اشاره به وجود بیشترین معادن کشور در استان کرمان افزود:  امنیت شغلی کارگران بسیار مهم است و امنیت سرمایه‌گذاری با امنیت شغلی گره خورده و نتیجه سرمایه‌گذاری باید سودآوری باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری وزارت کار رو رفاه معادن کشور است ، افزود: این موضوع  را در سه استان کشور پیگیری می‌کنیم و بخشی از حقوق عقب‌مانده کارگران معادن پرداخت شود .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم در این همایش با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده در استان کرمان گفت: بهترین راه برای رساندن صدای کارگران به مسئولان ، تشکل‌های کارگری است.

رضا اسماعیلی افزود: حضور نمایندگان کارگری باعث آرامش کارگران در محیط کار است و توسعه روابط کار ، توسعه شوراهای اسلامی کار در استان  در دستور کار است.

وی گفت: اکنون  ۲۴ انجمن صنفی کارگری نیز در استان کرمان فعالیت می‌کنند  و  حدود ۱۰۰ هزار نفر در این تشکل‌ها عضو هستند.

وی  افزود: کاهش ۷۵ درصدی حوادث کار و تعداد حوادث استان یکی از مزایا و آثار مثبت برگزاری نخستین المپیاد منطقه ای جنوب شرق کشور در استان کرمان است که طی یک سال اخیر بر آورد می شود.

نخستین المپیاد ایمنی منطقه ای جنوب شرق کشور به میزبانی کرمان با حضور ۶۰۰ شرکت کننده از کرمان، استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت همزمان در ۹ شهرستان به میزبانی استان کرمان برگزار شد و از این تعداد پس از یکماه از  سه شرکت کننده از استان کرمان موفق به کسب مقام برتر شدند.

در این مراسم  از برترین های نخستین المپیاد ایمنی منطقه ای جنوب شرق کشور امروز با  حضور معاون روابط کار وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در کرمان تجلیل شد.

ایجاد روحیه رقابت در امر ایمنی، آموزش فراگیر ایمنی کار، فراگیر کردن  موضوع ایمنی و صیانت، صیانت از نیروی کار برای حفظ جان کارگران  واحدهای صنعتی ، کشاورزی و خدماتی و کاهش شدت حوادث از  مهمترین اهداف برگزاری  این المپیاد  بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.