رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه رئیس کمیسیون اقتصاد به معاون نظارت خزانه داری کل کشور دستور داد مشکل حقوق بازنشستگان فولاد را حل کند.

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصاد و نماینده مردم کرمان در نامه ای به رئیس مجلس در نامه ای خواستار حل مشکل حقوق بازنشستگان فولاد شد.

رئیس مجلس نیز به اکرمی معاونت نظارت خزانه داری کل کشور دستور داد این مشکل را حل کند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

چنانچه مستحضر می باشید در سال اخیر بازنشستگان صنعت فولاد که حدود ۹۰ هزار نفر می باشند همواره بابت دریافت مستمری خود دچار مشکلات متعددی بوده است و این امر دغدغه خاطر نمایندگان حوزه ای مربوطه به صورت خاص و سایر نمایندگان محترم شده است.

از آنجا که در قانون بودجه سال ۹۶ منابع پیش بینی شده مندرج شده بند ه تبصره هفت تحقق نیافته و همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هیچ گونه اقدام مشخصی جهت فروش و تامین کسری حقوق و مستمری این قشر محروم انجام نداده است عملا در پرداخت مستمری بازنشستگان در هفت ماه باقی مانده سال با مشکل اساسی مواجه گردیده است.

لذا از آنجا که در بنده پ ماده ۱۲ قانون توسعه برنامه ششم مصوب گردیده است دولت براساس محاسبات فنی بیمه ای مطالبات صندوق فولاد را حداکثر ظرف مدت سه سال از تاریخ شروع برنامه ششم پرداخت و تسویه نماید و برآورد می شود مطالبات صندوق نیز از دولت محترم بیش از ۲۰ هزار میلیاردتومان می باشد، از حضرتعالی خواهشمند است به منظور رفع مشکل دستور فرمایید خزانه داری کل کشور به صورت علی الحساب نسبت به پرداخت حقوق این بازنشستگان اقدام و نهایتا مبلغ مذکور از محل مطالبات صندوق مذکور تهاتر و یا از طریق منابع حاصل  از واگذاری دارایی ها و اموال مازاد وزارت تعاون جایگزین گردد.

آنچه مسلم است پرداخت حقوق مستمری بگیران این قشر مظلوم فارغ از اختلاف نظر از تامین منابع مالی آن را برای حل این مشکل می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.