داده‌های منتشر نشده نشان داد که مطالبات بانک‌های هندی از وام‌های معوق در پایان ماه جون به رکورد ۹.۵ تریلیون روپیه معادل ۱۴۵.۵۶ میلیارد دلار رسیده است.

وام‌های معوق بانک‌های هندی به رکورد ۱۴۶ میلیارد دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین، داده‌های منتشر نشده نشان داد که مطالبات بانک‌های هندی از وام‌های پرداخت نشده در پایان ماه جون به رکورد ۹.۵ تریلیون روپیه (معادل ۱۴۵.۵۶ میلیارد دلار) رسیده است که نشان می‌دهد سومین اقتصاد آسیا هنوز به شرایطی که بتواند مشکلات مربوط به وام‌های بد(وام هایی که بازپرداخت شان با مشکل روبروست) را تحت کنترل درآورد، نزدیک هم نشده است.

یک بررسی بانک مرکزی هند نشان داد که تعداد کل وام‌های مشکل‌دار شامل وام‌هایی که بازپرداخت شان متوقف شده، و وام‌های تمدید شده(استمهال شده) ، در شش ماهه منتهی به ماه جون، ۴.۵ درصد افزایش داشته است ؛ در شش ماه قبلی هم این وام‌ها ۵.۸ درصد رشد کرده بودند.

این درحالی است که اقتصاد هند در دوره آوریل تا جون با کندترین سرعت رشد کرده است که این باعث نگرانی بیشتر نخست‌وزیر این کشور، نارندرا مودی شده است که باید خود را آماده انتخابات ۲۰۱۹ کند و وعده داده است تا قبل از آن میلیون‌ها شغل جدید ایجاد کند.

درحالی‌که بانک‌ها به عنوان منبع اصلی تامین مالی شرکت‌های هندی به حساب می‌آیند، مشکل همیشگی وام‌های بد باعث شده است میزان سود بانک‌ها بسیار کاهش یابد و قابلیت وام‌دهی جدید آنها مخصوصا به شرکت‌های کوچک آن هم در زمانی که اقتصاد هند کاملا به آنها وابسته است را محدودتر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.