دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: بازتاب ناامنی‌ها در عراق و تاثیر آن بر امنیت منطقه، لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه ها ی اطلاعاتی و امنیتی را می‌طلبد.

ناامنی‌ها در عراق هوشیاری بیشتر دستگاه‌های امنیتی را می‌طلبد

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید ازآمادگی های رزمی و عملیاتی  یگان های  نظامی و انتظامی استان کرمانشاه  و در جمع نیروهای مسلح منطقه با اشاره به ظرفیت و توانمندی استان کرمانشاه و ضرورت توجه به ویژگی های بومی این منطقه گفت: استان کرمانشاه ، یک حوزه گسترده جغرافیایی هم در رابطه با  مرزهای ایران و عراق و هم در رابطه با وسعت سرزمینی  و تنوع طوایف و مذاهب  و جمعیت دو میلیون نفری است.

وی افزود: مردم استان مردم مومن شجاع، نجیب و صبوری هستند که از قبل از جنگ در جریان نا امنی‌های استان  کردستان و ایجاد امنیت پایدار فداکاربودند و در جریان جنگ تحمیلی  از خود رشادت ها و فداکاریهای بسیاری نشان دادند و حدود ده هزار شهید  و بیست هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده اند و فقط شهر کرمانشاه حدود ۱۲۰۰ مرتبه مورد هجوم هوایی و موشکی قرار گرفت و بیش از ۱۳۰  هزار رزمنده در طول هشت سال دفاع مقدس به جبهه ها اعزام کردند.

سرلشکر صفوی در برآورد و تشریح  آمادگی های اطلاعاتی و عملیاتی نیروهای مسلح استان گفت:  قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  که سه استان همدان ، کرمانشاه و ایلام را  تحت پوشش خود در مسائل دفاعی و امنیتی  دارد، در سطح قابل قبولی  از نظر  آمادگی‌های  دفاعی و امنیتی  است  و یگان های تحت امر این قرارگاه  از اشراف اطلاعاتی  خوبی  نسبت  به جریانات تکفیری سلفی  و گروهک های ضد انقلاب برخوردارند  و ارتباط  اطلاعاتی خوبی با دستگاه های  امنیتی  مرتبط دارند.

وی افزود: آمادگی های دفاعی یگان های رزم سپاه  را  در بخش سپاه نبی اکرم استان  و قرارگاه نجف اشرف در سطح عالی ارزیابی کردیم.

سرلشکر صفوی در خصوص آمادگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در  استان گفت: قرارگاه غرب ارتش و یگان های ارتش بخوبی در منطقه و مرز مستقر هستند و از آمادگی های رزمی خوبی برخوردار هستند و هماهنگی  بین سپاه و ارتش و ناجا در استان ، هماهنگی بسیار خوبی است  و مسئولین و مردم استان از امنیت حاصل و نیروهای مسلح حمایت خوبی دارند.

وی افزود: استان کرمانشاه یک گره مواصلاتی است که استان های  مختلف و استان های مرزی  از این منطقه رفت و آمد می کنند و نیروی انتظامی نیز در بخش مرزها و استان که در حقیقت لبه تماس حکومت با مردم است، نیرویی هوشیار و با توجه به تنوع ماموریت خود و بعنوان ضابط قوه قضائیه، توانسته  بخوبی ماموریت خود را انجام دهد و امنیت  پایدار  و عمومی را در استان کرمانشاه ایجاد کند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: هماهنگی اطلاعاتی و وحدت موجود در استان و حمایت مسئولان استان در بخش کشوری و ارتباط خوب نمایندگان مجلس با نیروهای مسلح در  افزایش کار آمدی نیروهای مسلح تاثیر بسزایی داشته  است.

سرلشکر صفوی با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی گفت: توطئه دشمنان و بازتاب نا امنی‌ها در عراق  و تاثیر آن بر امنیت منطقه و با توجه به حجم بالای مبادلات تجاری و صادراتی  و نزدیکی اربعین حسینی  لزوم هشیاری بیشتر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی را می طلبد.

وی ادامه داد: امنیت را نیروهای مسلح در منطقه برقرار کرده اند و هم اکنون بیشتر وظایف متوجه دولت است  که  با وجود این بستر امن  بستر توسعه ، پیشرفت  و ایجاد اشتغال در  بخش های  کشاورزی و تولیدی و صنعتی را ایجاد کند و امیدوار هستیم که  با عنایت خداوند متعال چهره استان طی  برنامه ششم توسعه  و نسبت به مناطق مجاور در عراق  از برتری قابل لمسی برخوردار باشد و مناطق مرزی غرب کشور نسبت به  مناطق مشابه در عراق از پیشرفت، آبادانی و همگرایی بیشتری  نسبت به حکومت برخوردار باشد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا همچنین در بازدید از یگان های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مستقر در استان گفت: حضور مقتدرانه و با صلابت نیروی انتظامی یکی از مولفه های اصلی بازدارندگی است و این حضور می تواند در کاهش جرائم تاثیر بسزایی داشته باشد و حضور به موقع و با آمادگی کامل  و برخورد قاطع و قانونی  نیز در صحنه جرم  در کنترل و بازدارندگی موثر است.

وی افزود: توجه ویژه  به پیشگیری و در اولویت قرار دادن آن به جای برخورد و شناخت کامل آسیب های اجتماعی به عنوان زمینه ساز بروز بزه و شناخت کامل تهدیدات امنیتی و انتظامی  بایستی از جمله اقدامات  مستمر  نیروی انتظامی باشد  که در کنار آمادگی کامل در مقابله با نا آرامی های اجتماعی  که احتمال بروز آن با توجه به مشکلات اقتصادی طی سال‌های آینده محتمل  است و هماهنگی کامل با سپاه و بسیج ، نقش مکملی ایفاء می نماید.

سرلشکر صفوی افزود: توجه ویژه به وضعیت آمادگی و معیشت کارکنان  در نیروی انتظامی و صیانت از آنان از جمله وظایف  اصلی و اثر گذار در اجرای موثر ماموریت ناجا است.

مشاور عالی رهبر انقلاب با اشاره به نقش یگان های آماده  و احتیاط در برخوردهای احتمالی گفت: یگان های آماده و احتیاط  برای برخوردهای احتمالی در کمترین زمان ممکن، نقش تعیین کننده ای دارند و آمادگی رزمی و امنیتی یگان‌ها و کارکنان در کنار تلاش برای افزایش بهره وری و بهره برداری از تجهیزات و وسایل جدید همچون پهپادها و تجهیزات تصویر برداری هوایی می‌بایست در کانون توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.