دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در نیروهای مسلح گفت: کرمانشاه ۱۲۰۰ مرتبه مورد حملات بمباران موشکی و هوایی ‌صدام قرار گرفت.

کرمانشاه ۱۲۰۰ مرتبه مورد حملات بمباران موشکی و هوایی ‌صدام قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در پادگان توحید کرمانشاه اظهار داشت در راستای تقویت ارزشهای دفاع مقدس برای احداث این باغ موزه نخستین پیشنهاد بنده این است که این مرکز با عنوان باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نامگذاری و در آن به نقش مردم استان کرمانشاه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در نیروهای مسلح با بیان اینکه از طرفی سازه و ساختمان این باغ موزه با به نحوی ساخته شود که با فرهنگ اسلامی تطابق داشته باشد و از نظر استحکام بسیار بادوام باشد بیان کرد: در رابطه با محتوای این باغ موزه نیز باید مسئولان فرهنگی مربوطه طوری اقدام کنند که ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد به درستی به نسل جوان منتقل شود.

صفوی با اشاره به اینکه متأسفانه اکنون برخی از جوانان از جریان داستانهای رشادت بیش از ۱۰ هزار شهید استان، جانبازی بیش از ۲۰ هزار رزمنده و فداکاری بیش از ۱۷۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس اطلاع کافی ندارد عنوان کرد: بنابراین شناساندن فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس به این جوانان یک همت جهادگونه مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه از نظر محتوایی نیز محصولات فرهنگی این موزه باید برای رساله دانشجویان دکتری و فوق لیسانس قابل استفاده باشد بیان کرد: در رابطه با انتخاب مدیر این باغ موزه و راویان دفاع مقدس نیز باید به دقت عمل شود و بیشتر از راویانی برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس استفاده شود که خود تجربه جنگ و ایثار را چشیده باشند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این استان در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۱۲۰۰ مرتبه مورد حملات بمباران موشکی و هوایی از سوی رژیم بعث صدام قرار گرفت افزود: بیش از ۱۱۰۰ نفر از بانوان استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و لذا باید به نقش زنان در عرصه دفاع مقدس بسیار پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در بیان مظلومیت مردم استان کرمانشاه همین نکته کافی است که مسئولان فرهنگی مربوطه پس از ۲۹ سال تازه به فکر احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کرمانشاه افتادند گفت: در شرایط کنونی خیلی از استانهای مجاور کرمانشاه مانند همدان در احداث این مرکز فرهنگی بسیار جلوتر از کرمانشاه هستند.

صفوی گفت: دلاورمردی و رشادت رزمندگان و زنان و مردان کرمانشاه در دفاع از انقلاب و در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی، استان کرمانشاه را تبدیل به یک قطب دفاعی و امنیتی مهم برای نظام درآورده بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نیز استان کرمانشاه با داشتن ۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق یک نقش امنیتی مهمی را در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا می‌کند عنوان کرد: مردم استان کرمانشاه در حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت پایدار کشور و حفظ استقلال ، هویت اسلامی و ملی و تمامیت ارضی کشور یک نقش اساسی و حیاتی داشتند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در نیروهای مسلح با اشاره به نقش بسیار ارزشمند مردم کرد و غیور کرمانشاه، نقش حیاتی قرارگاه نجف اشرف و ارتش مقتدر و لشکر ۸۱ زرهی هوانیروز در پیروزی دفاع مقدس افزود: نقش نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، شیرمردان و شیرزنان ایرانی در پیروزی اهداف انقلاب اسلامی یک نقش کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت در رابطه با شروع عملیات اجرایی احداث این باغ موزه با یک مدیریت جهادی و بودجه مناسب ورود پیدا کند بیان کرد: از مدیریت ارشد استان تقاضا داریم که در طول این ۴ سال مدیریت خود این باغ موزه را به بهره‌برداری برساند.

صفوی با بیان اینکه برای پیشبرد هر چه سریعتر این پروژه باید تمامی دستگاه‌های متولی همکاری کنند و در این رابطه یک همگرایی و وحدت خوبی در بین مسئولان استانی به وجود بیاید بیان کرد: زیرا لیافت مردم استان کرمانشاه چه در موضوع پیشرفت و آبادانی و چه در اجرای هر چه سریعتر این چنین پروژه‌هایی بسیار بیشتر این شرایط کنونی است.

وی با بیان اینکه از دولت و مدیریت ارشد استان تقاضا داریم که هر چه سریعتر طرح گرمسیری را در این استان مرزی به سرانجام برسانند گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۸ میلیارد دلار اعتبار تخصیص داده شده که بیشترین سهم آن باید مربوط به استان کرمانشاه باشد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در نیروهای مسلح با بیان اینکه متأسفانه اجرای طرح گرمسیری در استان کرمانشاه در طول ۴ سال گذشته دولت هنوز به سرانجامی نرسیده است بیان کرد: اجرای درست این طرح به طور قطع در کاهش نرخ بیکاری و بحرانهای بی‌آبی استان تأثیرات قابل توجهی بر جای خواهد گذاشت.

وی با انتقاد از دولت در اجرای نمایشی اتصال کرمانشاه به خط راه‌آهن گفت: دولت هر چه سریعتر باید این راه‌آهن را تکمیل و به مرز خسروی متصل کند زیرا در صورتی که این راه‌آهن به خسروی متصل شود امکان اتصال استان به مدیترانه و آسیای مرکزی برای صادرات کالااهای ایرانی به این مناطق فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر دولتی که بر روی کار می‌آید تنها به معرفی ظرفیتهای استان از لحاظ قطب کشاوری و گردشگری می‌پردازد عنوان کرد: در حالی که دولت باید به جای این حرفها تمرکز خود را بر روی رفع مشکلات بیکاری استان قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.