گچساران - رییس تعزیرات حکومتی شهرستان های گچساران و باشت گفت: گچساران به علت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در مسیر ترانزیتی و مناطق بندری بیشترین وارده پرونده های قاچاق کالا و ارز را دارد.

گچساران بیشترین پرونده قاچاق کالا و ارز را دارد

ارسلان عباسی رییس تعزیرات حکومتی شهرستانهای گچساران و باشت در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: گچساران به علت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در مسیر ترانزیتی و مناطق بندری بیشترین وارده پرونده های قاچاق کالا و ارز را دارد.

وی افزود : در شش ماهه نخست امسال تعداد ۲۳۹ پرونده قاچاق کالا و ارز وارد تعزیرات حکومتی گچساران شده است که تعداد ۲۴۲ پرونده ظرف این مدت مختومه شده است.

ارسلان عباسی بیان کرد: با تلاش مامورین انتظامی و جدیت وافر شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی علیرغم محدودیت امکانات مراجع انتظامی کاشف و تعزیرات حکومتی کار رسیدگی و مبارزه با این پدیده شوم اقتصادی ادامه داشته و پرونده مانده در این  شعبه وجود ندارد و رسیدگی درخصوص کلیه تخلفات قاچاق، صنفی، بهداشتی، دارویی و پزشکی، به روز بوده وتلاش ما امنیت اقتصادی و حمایت از تولید کننده داخلی با حفظ حرمت و حقوق شهروندی است.

رییس تعزیرات حکومتی گچساران و باشت با بیان اینکه با قاچاقچیان سوخت شدیدا برخورد قانونی می شود، گفت: اخیرا پرونده هایی مبنی بر عرضه خارج از شبکه سوخت تشکیل شده است و متهمین در دفاع از خود عنوان می کنند که سوخت ها برای پروژه های پیمانکاری در نواحی مختلف شهرستان است که جا دارد به آنها اذعان کرد که سوخت ازجمله کالاهای یارانه ای بوده که مصرف آن در ابعاد مختلف و نواحی مختلف سهمیه بندی و تعیین شده است و شرکت پخش فراورده های نفتی نظارت کامل بر امور دارد وهیچ بهانه ای برای فرار از جرم و تخلف در شعبه رسیدگی تعزیرات حکومتی پذیرفته نبوده و با متخلفین و شرکت های مربوطه برخورد قاطع خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون ۲۰۰۰ لیتر سوخت گازوییل از خودرویی نیسان کشف شده است که سوخت به حکم تعزیرات حکومتی تحویل شرکت پخش شده و پرونده درجریان رسیدگی و تحقیق و کشف عوامل اصلی است و دستور تحقیقات به پلیس مبارزه باقاچاق توسط شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی صادر شده است.

ارسلان عباسی به اشاره به تعداد پرونده های کالا و خدمات، پرونده های ویژه بهداشت، دارو و درمان گفت: تعداد ۷۰۶ پرونده جرایم کالا و خدمات و تعداد ۲۰ پرونده  ویژه بهداشت، دارو و درمان به این شعبه وارد شده است که از این تعداد به ترتیب ۶۵۳ و ۹ پرونده مختومه شده و برای مابقی حکم صادر شده است.

وی با بیان اینکه تجارت و کسب حلال در اسلام حرمت وجایگاه خاصی دارد و از مهمترین اجزای عبادت است، بیان داشت: تعزیرات حکومتی شهرستان های گچساران و باشت با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی و سایر ضابطین با هر گونه قاچاق پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، قرص های غیرمجاز و مکمل های غذایی که وزارت بهداشت صحت آن را قبول نداشته وسایر لوازم خانگی و موبایل برخورد قاطع صورت می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.