زاهدان- مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود سومین محموله تجهیزات خریداری شده فاز ۱ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

ورود کشتی حامل تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی به بندر چابهار

به گزارش قدس آنلاین، بهروز آقاییدر تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت : با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت محترم به سواحل مکران و چشم انداز طرح توسعه بندر چابهار؛ در پی لغو تحریم ها و در سایه فرصت بوجود آمده در دوران پسا برجام ، تاکنون سه بخش از تجهیزات پیشرفته بندری خریداری شده و وارد بندر چابهار گردیده است.

وی افزود: نخستین بخش از این تجهیزات شامل ۹ دستگاه جرثقیل ساحلی و محوطه ای بهمن ماه سال گذشته وارد بندر گردید و دومین محموله شامل ۱۳ دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری ریچ استاکر ، امتی استاکر و لیفتراک در اواخر شهریور ماه سال جاری به بندر وارد، مونتاژ و آماده بهره برداری می باشد. کشتی حامل بخش سوم این تجهیزات که شامل ۲۵ دستگاه کانتینر قطعات ۲ دستگاه مکنده غلات می باشد، امروز در بندر چابهار پهلو گرفته و فرآیند تخلیه و بارگیری کشتی مذکور در حال انجام می باشد.

آقایی خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از فاز ۱ طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری از ۲.۵ مییلیون تن به ۸.۵ میلیون تن افزایش و با نصب و راه اندازی این تجهیزات، توسعه و توان عملیاتی بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران افزایش چشمگیر یافته و امکان پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی های سوپر پست پاناماکس را خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.