ارومیه- سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رسالت دانشگاه تأمین اشتغال فارغ‌التحصیلان نیست.

رسالت دانشگاه اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان نیست/ مشکلات کنکور منشأ قانونی دارد

به گزارش قدس آنلاین، ضیاء هاشمی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: رسالت دانشگاه تأمین اشتغال فارغ‌التحصیلان نیست اما نمی‌توان در این خصوص بی‌تفاوت بود و دانشگاه باید مشکلات جامعه را حل کند.

وی ادامه داد: در خصوص تشکیل اتحادیه دانشجویی تادا نظر همان است که در آخرین بیانیه وزارت علوم آمده و همچنین در آخرین جلسه هیأت نظارت بر تشکیل اتحادیه‌های تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان نظر ما به صورت واضح اعلام شد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سؤال که «نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفته تشکیل این اتحادیه غیرقانونی است، نظر شما چیست؟»، بیان کرد: من این مطلب را نشنیدم اما در نهایت نظر همان است که در بیانیه وزارت علوم گفته شده و سخن رئیس هیأت مرکزی نظارت بر تشکیل‌ اتحادیه‌ تشکل‌های اسلامی حسن ختام است.

وی در خصوص وجود تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: وجود تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها نعمت است و باید از ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی، انجمن‌های علمی و دیگر انجمن‌ها استفاده کرد و سیاست وزارت علوم در این خصوص ثابت بوده و از تشکل‌های دانشجویی از هر سلیقه‌ای که باشند حمایت می‌کنیم و قانون مبنای عمل ما است.

وی درباره مشکلات کنکور امسال اظهار کرد: مشکلات به وجود آمده در کنکور سراسری منشأ قانونی دارد و مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه، بندی را تصویب کرده که به واسطه آن برای برخی سهمیه خارجی داده شده است که ما معتقدیم شرکت‌کنندگان باید بر اساس عدالت در کنکور شرکت کنند و در حال حاضر همگان به نادرست بودن این بند پی برده‌اند که وزارت علوم برای رفع این مشکل ظرفیت‌ها را به صورت محدود افزایش داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.