آستارا- مدیرعامل راه‌آهن جمهوری آذربایجان، راه‌آهن بین‌المللی آستارا - آستارا را یکی از پروژه‌های بسیار مهم بین دو دولت دانست و گفت: هدف ما از این مسیر راه‌آهن، اتصال خلیج‌فارس به دریای سیاه است.

راه‌آهن بین‌المللی آستارا - آستارا کریدور اتصال خلیج‌فارس به دریای سیاه

به گزارش قدس آنلاین، جاوید قربان‌اف عصر امروز در جریان بازدید از راه‌آهن بین‌المللی آستارا - آستارا اظهار کرد: بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان کارهای مشترک خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در بین این‌ همه پروژه، راه‌آهن بین‌المللی آستارا - آستارا یکی از پروژه‌های بسیار مهم است که پس از بهره‌برداری، هم دولت و هم ملت از آن بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: هدف ما از راه‌آهن بین‌المللی آستارا - آستارا اتصال خلیج‌فارس به دریای سیاه است.

وی با اشاره به اینکه مسیر راه‌آهن رشت ـ آستارا به طول حدود ۱۶۴ کیلومتر نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه دارد، خاطرنشان کرد: دولت جمهوری آذربایجان برای عملیاتی شدن این مسیر، آمادگی پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار را داشته و مکاتبات قراردادی مربوط به آن نیز انجام شده است.

قربان‌اف با تصریح بر اینکه دو وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران تا چند روز آینده برای تسریع در روند اجرایی پروژه راه‌آهن رشت ـ آستارا نشستی خواهند داشت، بیان کرد: بحث‌های اصلی تمام شده و تنها مباحث مربوط به بوروکراسی در چگونگی شراکت در پروژه باقی‌ مانده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری آذربایجان راه‌آهن آستارا ـ آستارا و آستارا ـ رشت را برای تجار دو کشور بسیار مهم و پرسود دانست و افزود: به‌واسطه اتصال این راه‌آهن، تمام کالاهای صادراتی و وارداتی از روسیه، لهستان، ترکیه و گرجستان با شتاب بیشتر و هزینه پایینی به کشورهای منطقه حمل می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.