اهواز- استاندار خوزستان با بیان اینکه پایانه شلمچه به وضعیت پایدار رسید، گفت: در پایانه چذابه با مشکلات بیشتر و جدی‌تری مواجه بودیم تلاش می‌کنیم وضعیت پایانه چذابه تا سال آینده به ثبات برسد.

مشکلات پایانه چذابه تا سال آینده برطرف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه ستاد اربعین اظهار داشت: امسال در حوزه زیرساخت‌ها با کمک‌هایی که صورت گرفت، اقدامات موثری در پایانه‌های خوزستان انجام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته پایانه شلمچه به وضعیت پایدار رسید، افزود: امسال نیز در زمینه توسعه و اصلاح پارکینگ و محوطه پایانه شلمچه فعالیت شد همچنین طرح آب‌رسانی این پایانه به پایان رسید. سال آینده باید برنامه صحیحی در زمینه ساخت مسیر صادارات و تجارت به عراق را مدون کنیم تا شاهد توقف صادرات در مدت اربعین حسینی نباشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در کنار کار فرهنگی باید کار اقتصادی متوقف نشود، گفت: در پایانه چذابه با مشکلات بیشتر و جدی‌تری مواجه بودیم، سال گذشته یکسری اقدامات موثر انجام و یک رضایتمندی نسبی بین زائران اربعین حسینی ایجاد شد اما اقدامات پایدار نبود در همین راستا تلاش می‌کنیم وضعیت پایانه چذابه تا سال آینده به ثبات برسد.

وی درباره اقدامات انجام شده در مرز چذابه عنوان کرد: امسال تلاش شد جانمایی مواکب در محدودیت حاکمیتی کشور ما باشد همچنین پروژه آب‌رسانی پایانه چذابه که یک پروژه ۱۴ ماهه بود، توانستیم در مدت ۲ ماه ۱۷ کیلومتر از ۲۱ کیلومتر خط انتقال آب به پایان برسد که تا روز ۲ آبان ماه به محل مواکب آب‌رسانی انجام می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه امسال جاده نفت منتهی به پایانه چذابه که گلوگاه ترافیکی بود ۴ خط شد و سال آینده ۶ خطه می‌شود، بیان کرد: شرکت‌های نفت، ملی حفاری، نیشکر و سازمان پایانه‎ها و راهداری، نوسازی مدارس و گمرک مکلف به تهیه ۴۲ کانکس برای اسکان نیروهای ی از جمله نیروی انتظامی و خبرنگاران هستند.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت منطقه، زائران و استان از همه مسائل مهم‌تر است، خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری اربعین حسینی بسیج شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.