معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف‌گذاری صادرات صنعت لوازم خانگی برای سال ۹۶ حدود ۶۰۰ میلیون دلار و برای سال ۹۹حدود ۱۶۰۰میلیون دلار و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳ هزار میلیون دلار است.

صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری لوازم‌خانگی تا سال ۹۹

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت صنعت، رضا رحمانی، در جلسه هم‌اندیشی که با حضور روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدی، کارفرمایی، تعاونی، سازندگان و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت لوازم‌خانگی ازجمله صنایع درآمدزای جهان است و با توجه به نیاز عمومی جامعه جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: سال ۲۰۱۳ ارزش تولیدات لوازم‌خانگی به ۴۳۱ میلیارد دلار رسید که انتظار می‌رود نرخ رشد واقعی سالیانه آن طی سال‌های ۲۰۲۰ – ۲۰۱۳ به حدود ۴.۸ درصد برسد. سهم قاره‌ها از گردش مالی این صنعت به ترتیب آسیا و اقیانوسیه ۵۴ درصد، اتحادیه اروپا ۱۸.۳ درصد و امریکای شمالی ۱۶.۵ درصد است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال این صنعت در جهان شامل whirlpool، bosoch electrolux، گروه شرکت‌های Haier، Areelik، لوازم‌خانگی Ge، miele، و لوازم‌خانگی LG و Samsung می‌شوند. 

 به گفته رحمانی، سابقه فعالیت صنعت لوازم‌خانگی در ایران به بیش از ۵۰ سال می‌رسد و نیاز روزافزون اقشار جامعه به خرید و استفاده از لوازم‌خانگی نشان از اهمیت بازار این لوازم دارد. درواقع این صنعت، تأمین نیاز خانوارها را برای استفاده از امکانات مدرن و مطمئن زندگی در فهرست مأموریت‌های خود دارد. 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید پذیرفت که مشتریان مجبور به تطبیق خود با محصولات این صنعت نیستند بلکه این تولیدکنندگان هستند که باید خود را با خواسته‌های بازار و درنهایت مشتریان انطباق دهند. 

رحمانی با اشاره به چشم‌انداز توسعه صنعت لوازم‌خانگی ایران در افق سال ۱۴۰۴ بیان کرد: بر اساس این چشم‌انداز حفظ جایگاه دوم منطقه و دستیابی به نام تجاری معتبر در جهان با تولید سالیانه ۱۶ میلیون دستگاه و صادرات ۳ میلیارد در صنعت لوازم‌خانگی مدنظر قرارگرفته است. 

وی به اهداف کلی در صنعت لوازم‌خانگی اشاره کرد و گفت: ایجاد حداقل یک نام و نشان و تجاری در سطح بین‌الملل، ارتقای سطح کیفیت و استاندارد محصولات در سطح جهانی همچنین رسیدن به مقیاس اقتصادی تولید، ارتقای سطح فناوری و دستیابی به فناوری‌های جدید روز دنیا، افزایش صادرات و توسعه اشتغال پایدار از اهداف کلی در صنعت لوازم‌خانگی است. 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به هدف‌گذاری صنعت لوازم‌خانگی تا افق سال ۱۴۰۴ اشاره و تصریح کرد: هدف‌گذاری برای تولید یخچال و فریزر تا پایان سال ۹۶ حدود ‌۲.۷ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود  ۳.۲ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۴ میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید ماشین لباس‌شویی تا پایان سال ۹۶حدود ۲.۵ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود۳.۲ میلیون دستگاه  و تا سال ۱۴۰۴حدود  ۴ میلیون دستگاه خواهد بود. 

رحمانی ادامه داد: هدف‌گذاری برای تولید کولرآبی تا سال ۹۶حدود  ۲.۴ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود  ۲.۷ میلیون دستگاه و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید اجاق‌گاز در سال ۹۶حدود  ۳.۵ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود ۴ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۵ میلیون دستگاه است. 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی برای سال ۹۶حدود  نیم  درصد و برای سال ۹۹حدود  ۷ دهم درصد  و برای سال ۱۴۰۴حدود  یک درصد است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.