بجنورد- تولیت آستان قدس رضوی گفت:حوزه‌های علمیه با تربیت طلاب انقلابی در جهت تحقق آرمان‌ها اسلام گام بردارند.

حوزه‌های علمیه با تربیت طلاب انقلابی در جهت تحقق آرمان‌ها اسلام گام بردارند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در دیدار با علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فتنه‌های جریانات تکفیری گفت: اگر بلند نظری رهبر معظم انقلاب در مسئله سوریه و عراق نبود امروز منطقه وضعیتی خطرناک داشت.
وی با بیان اینکه علم و دانش باید سبقه توحیدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: آنچه در حوزه‌های علمیه بررسی و مطالعه می‌شود، قول الله و علوم مختلفی که دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، فعل الله است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مطلب که طلاب انقلابی در میان مردم و با مردم هستند. تصریح کرد: فضلای جوان انقلابی و بابصیرت از رویش‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه هستند.
وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه با تربیت و پرورش طلاب انقلابی باید در جهت تحقق آرمان‌های اسلام گام بردارند، اظهارکرد: باور داشته باشید که دست برتر از آن کسانی است که تنها دل در گروی رضای پروردگار داشته و از خداوند متعال خشیت داشته باشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان بسیار توطئه‌ می‌کنند تا اثرگذاری علما و فضلا را در جامعه کم کنند، اظهار کرد: آنچه تابوی استکبار جهانی و ابهت قدرت‌های ظاهری جهان راشکسته است، روحانیت و علمای اسلام هستند؛ بسیاری از ظلم‌ها را مستکبران بر بشیرت تحمیل کردند و خود را قدرت مطلقه در عالم میدانستند اما امروز ایران اسلامی پرچم دا اسلام، عدالت خواهی و حق خواهی در عالم است.
وی با اشاره به روند شکل‌گیری، ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، ابراز کرد: دهه اول انقلاب دهه تأسیس انقلاب بود و دشمنان در این برهه به دنبال آن بودند که نظام جمهوری اسلامی ایران پا نگیرد؛ در این دوره ۸ سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند و فتنه منافقان اتفاق افتاد؛ اما مردم شریف ایران سربلند از این دهه بیرون آمدند.
وی افزود: در دهه دوم، تلاش دشمنان بر ناکارآمد نشان دادن نظام و معطوف به عملیاتی نبودن احکام اسلام بود، اما دیدیم که با استقامت مردم نظام تثبیت شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دهه سوم انقلاب اسلامی را دهه توسعه پیام انقلاب به خارج از مرزها معرفی و اظهار کرد: باوجود اینکه دشمنان از هیچ تلاشی برای متوقف کردن پیام انقلاب در داخل مرزهای کشور فروگذار نکردند، اما سخن استقلال طلبی و حق خواهی انقلاب اسلامی به گوش جهانیان و مردم آزادی خواه و عدالت طلب منطقه رسید و نهضت بیداری اسلامی در میان بسیاری از ملت‌های مسلمان شکل گرفت.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان دهه چهارم انقلاب اسلامی را دهه پیشرفت و عدالت خواند و گفت: در این دهه با اتکا به منابع انسانی به وی‍ژه نیروی جوان و متعهد و استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم به پیشرفتی که شایسته امت اسلام است، دست پیدا کنیم؛ زیرا ملت‌های مسلمان در این دهه به برکت انقلاب هویت اسلامی خود را بازیافتند و می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به توطئه‌های گروهک‌های تروریستی تکفیری، گفت: اگر نگاه رهبری در مسئله سوریه و عراق نبود امروز ما وضعیت خطرناکی در منطقه داشتیم؛ امروز دست برتر در سوریه ، عراق و یمن با نیروهای مجاهد انقلابی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.