جوین- رئیس اداره بهزیستی شهرستان جوین از اجرای طرحCBR در ۱۰۰درصد روستاها خبر داد.

با اجرای طرح CBR در شهرستان جوین وضعیت خانواده معلولین بهتر شده است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان جوین تحت پوشش طرح CBR قرار گرفته اند.  
رئیس ادراه بهزیستی شهرستان جوین گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان جوین، تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR)قرار دارند.  
کاظم شبانی با اشاره به اینکه اجرای طرح توانبخشی مبتنی برجامعه در روستاهای شهرستان از شاخص ترین برنامه های بهزیستی است اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان تحت پوشش این طرح قرار دارند.  
وی افزود: هدف از اجرای این طرح مشارکت مردم در خدمت رسانی به معلولین است.  
رئیس ادراه بهزیستی جوین تصریح کرد: براساس این طرح خدمات به معلولین در محل زندگی آنها ارائه می شود و به مشکلات آنها نیز در محل زندگیشان رسیدگی می شود.  
شبانی بیان داشت: افراد علاقه مند و توانمند در اجرای  طرح CBR به عنوان تسهیل گر محلی  تفاهم نامه ای را با اداره بهزیستی امضا و پرونده های معلولین روستای مورد نظر را رصد می کنند.  
وی گفت: در این روستاها نیز شورایی تحت عنوان شورای CBR تشکیل شده  که اعضای آن شامل رئیس شورای روستا، دهیار، بهورز و تسهیل گر بهزیستی است.  
رئیس ادراه بهزیستی جوین خاطرنشان کرد: شورای تشکیل شده در هر روستا برای برطرف کردن نیاز های افراد معلول همان روستا برنامه ریزی  می کنند.  
شبانی یادآورشد: بخشی از اعتبارات اجرای این طرح در روستاها توسط اداره بهزیستی و بخشی دیگر از هزینه ها  توسط مشارکت های مردمی تامین می شود.  
وی اذعان داشت: اداره بهزیستی شهرستان  ماهیانه بین ۵ تا ۷ میلیون تومان، برای اجرای طرح توانبخشی مبتنی برجامعه در روستاهای شهرستان هزینه می کند.  
رئیس ادراه بهزیستی جوین ادامه داد: در حال حاضر این طرح در تمام روستاهای شهرستان در حال اجرا بوده و ۱۸ تسهیل گر در این راستاها با ما همکاری می کنند.  
کاظم شبانی در پایان گفت: این طرح یکی از شاخص ترین برنامه های حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی است و با اجرای آن بسیاری از دغدغه ها و مشکلات مدد جویان مرتفع می شود.  
یکی از معلولین نیز در این باره گفت: بااجرای این طرح رفاه و آسایش در خانواده معلولین بهتر شده است.  
علیرضاملایجردی اظهار داشت:قبل ازاجرای طرح ما باید باعدم توانایی راه رفتن مسافت زیادی را تا بهزیستی می رفتیم تا یک کارجزیی انجام دهیم.  
وی ضمن قدردانی ازمدیریت بهزیستی شهرستان جوین گفت: با اجرای این طرح کلیه مشکلات و خواسته های معلولین درمحل زندگی آنان قابل حل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.