تربت جام - مسول کتابخانه سیار روستایی تربت جام گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۵۲ سال قدمت یکی از نهادهایی است که با تمام امکانات در مسیر برقراری عدالت اجتماعی و آموزشی قدم نهاده است و برای توسعه کتابخانه های سیار در روستاها و حاشیه شهرها از مسئولین و حتی خیّران منطقه در خواست کمک داریم.

کتابخانه های سیار، لذت مطالعه را به بچه های روستا هدیه می کنند

سید رسول حسینی زهرائی در گفت و گو با قدس آنلاین گفت:  کانون با داشتن ۷۸۷ مرکز ثابت ۱۶۹ مرکز سیار شهری و روستایی و ۵۶ مرکز پستی و انجام بیش از چهل عنوان فعالیت فرهنگی، اسلامی، علمی، هنری وادبی، نقش مهمی درتوسعه فرهنگ کتابخوانی و کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی ایفا می کند.

وی گفت: ازمصادیق توسعه عدالت اجتماعی و آموزشی در ایران می توان به کتابخانه های سیار کانون اشاره کرد که در آن یک مربی با  یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی به روستاها و مناطق کم برخوردار حاشیه شهرها مراجعه و فعالیت های متنوعی را به مخاطبان کودک و نوجوان خود ارائه می دهد.

کانون نقش مهمی در فرهنگ وهنر ایفا می کند

وی با اشاره به اینکه کتابخانه سیار روستایی تربت جام در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و تعدادی از مدارس روستایی را تحت پوشش قرار داده است گفت: در این کتابخانه علاوه بر امانت کتاب فعالیت های متنوعی در تمام طول سال اجرا می شود و از بدو تاسیس کتابخانه تاکنون تعداد زیادی از امانت کتاب و فعالیت های فرهنگی و هنری این مرکز برخوردار شده اند.

مربی کتابخانه سیار روستایی تربت جام معتقد است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در فرهنگ و هنر ایران ایفا می کند و هنرمندان و نویسندگان و شاعران مطرح کشور که کار خود را درکانون به عنوان عضو یا مربی آغاز کرده اند گواه این مدعا هستند.

دوباره همین کار را با تمام سختی هایش انتخاب می کنم

رسول حسینی زهرائی همچنین براین اعتقاد است که تجربه نشان داده، کودک یا نوجوانی که در کانون رشد کرده یک سر وگردن بالاتر از هم دوره ای های خود در جامعه حضور می یابد که این موضوع  در آینده اجتماعی و شغلی این عزیزان بسیارموثر است.

مسول کتابخانه سیار روستایی تربت جام در پاسخ به این که بهترین و شیرین ترین خاطره کاری شما در طول سال ها حضور در مناطق روستایی چه بوده است گفت: اشتیاق کودکانی که در تابستان بعد از کارهای طاقت فرسا در روستا با همان لباس های کار برای امانت کتاب به کتابخانه می آیند و باید زود به سرکار خود برگردند شیرین ترین و تلخ ترین خاطرات روزهای کاری ما هستند. نگاه های معصومانه کودکان روستایی که کتاب در دست منتظر مینی بوس کتابخانه هستند مربیان مراکز سیار را متقاعد می کند که اگر به گذشته برگردیم، دوباره همین کاررا با وجود تمام سختی هایش انتخاب کنیم.

کتابخانه های سیار در روستاها و حاشیه ی شهرها نیازمند توسعه است

وی در پایان افزود: با توجه به سیاست های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای توسعه کتابخانه های سیار در روستاها و حاشیه شهرها از مسئولین و حتی خیّران منطقه درخواست داریم یک یا چند خودرو در اختیار کانون قرار دهند تا کانون پس از تجهیز و جذب مربی مناطق بیشتری از شهرستان را تحت پوشش خدمات فرهنگی و هنری خود قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.