اصفهان-  وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد نصب ۶۵ دستگاه باسکول توزین در حرکت، در جاده های کشور برای نخستین بار خبر داد و برای نخستین بار «باسکول توزین در حرکت» در جاده اردستان - کاشان نصب شد.

برای نخستین بار «باسکول توزین در حرکت» در جاده اردستان - کاشان نصب شد
به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی شامگاه چهارشنبه درحاشیه افتتاح نخستین باسکول توزین در حرکت در جاده اردستان – کاشان درگفت و گو با خبرنگاران، اعلام کرد: برای نصب و راه اندازی این باسکول افزون بر ۸ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: به زودی ۶۴ دستگاه دیگر از این نوع باسکول ها در جاده های کشور نصب و راه اندازی خواهد شد.
وی نصب این باسکول ها راهی به سوی مدیریت هوشمند دانست و افزود: این کار زمینه همکاری بین دانش فنی راهداری و دانش فنی آی تی را فراهم می کند تا با استفاده از این فناوری از حمل بار اضافی و تخریب جاده پیشگیری شود.
وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: بهره گیری از این فناوری جدید زمینه اشتغال ۶۵۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم خواهد کرد تا از دانش آنها جدید در حمل و نقل جاده ای استفاده کنیم.
به گفته وی با نصب این نوع باسکول ها، می توان بدون مزاحمت کامیون ها و دیگر خودروها بر روند حمل تقل در جادهای کشور نظارت کنیم.
آخوندی همچنین یادآور شد: هم اکنون در سطح راه های کشور ۱۳۰۰دستگاه دوربین کنترل سرعت فعال است که این آمار تا سال آینده به ۲۲۰۰ دوربین افزایش خواهد یافت.
در سفر وزیر راه و شهرسازی به شرستان اردستان ۳ طرح عمرانی نیز به بهره برداری رسید که این طرح ها شامل: ۱۳کیلومتر آسفالت الیافی جاده نائین – اردستان از کیلومتر ۵۷ تا ۷۰ ، افتتاح باسکول توزین الکتریکی نصب شده در پلیس راه جاده اردستان – کاشان و ۶ کیلومتر روکش آسفالت جاده اردستان – نائین است.
برای اجرای این طرح ها افزون بر ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی صرف شده است.
وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به اردستان از ۱۷ کیلومتر باقیمانده باند دوم جاده در حال ساخت اردستان – اصفهان در محدوده روستای دیزلو و کارخانه سیمان اردستان و همچنین لاین دوم جاده زواره - اردستان به طول ۱۰کیلومتر بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.