زاهدان-️برگزاری جشنواره های متعدد در استان نشان داده که سیستان و بلوچستان ظرفیت فرهنگی بالایی دارد که پیش از این کمتر به آن توجه شده است.

سیستان و بلوچستان ظرفیت فرهنگی بالایی دارد که به آن کمتر توجه شده است

به ️گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، در آیین بزرگداشت زنده یاد استاد قادربخش آبسالان که در ایرانشهر برگزار شد ،مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان آبسالان را شاعر و محقق برجسته اهل سنت استان دانست و اظهار داشت: تجلیل از مفاخر استان زمانی ارزش بیشتری دارد که همچون استاد شیرمحمد اسپندار در قید حیات باشند.

️حسین مسگرانی ادامه داد: سیستان و بلوچستان تا توسعه فرهنگی فاصله زیادی دارد اما با پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته ایم توجه ویژه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر را به این استان جلب کنیم.

️وی بیان کرد: پیگیری بیمه و مستمری هنرمندان گام بزرگی برای حمایت از هنر در استان بود که با همکاری صندوق اعتباری هنر صورت گرفت. ️

مسگرانی با بیان اینکه ظرفیت فرهنگی و هنری استان بالا است تصریح کرد: برگزاری جشنواره آواها و نواها، جشنواره تئاتر استانی ، دائمی شدن کنگره شعر پیامبر مهربانی در استان حاکی از فرهنگی بودن مردم این مرز و بوم است که متاسفانه در سالهای گذشته اهمیت چندانی به آن داده نمی شد. همچنین ️در این آیین از کتاب استاد آبسالان رونمایی و از شاعران ملی و استانی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.