زاهدان-️مشاور معاون فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳ وعده ی حمایتی برای نشر فرهنگ در استان را داد.

۳ وعده حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سیستان و بلوچستان

️به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تسیستان و بلوچستان، در آیین بزرگداشت زنده یاد استاد قادربخش آبسالان که در ایرانشهر برگزار شد مشاور معاونت فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه زنده یاد آبسالان گنجینه ای از قوم بلوچ بود اظهار داشت: اگر شاخصه ای از مردم بلوچ وشعر بلوچ را در ذهنیت ایرانی ها بتوانیم جستجو کنیم روح حماسی است که امروز غلبه دارد بر شعر بلوچ که نشات گرفته از اصالت ایرانی این قوم است .

همایون امیرزاده وفاداری، میهن دوستی و ناموس پرستی را ویژگی بارز این قوم دانست و افزود:در شاهنامه نیز از قوم بلوچ به عنوان یک قوم اصیل ایرانی به صراحت یاد شده و شجاعت و دلاور مردی های این قوم بر هیچ یک از ایرانی ها پوشیده نیست. ️

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور ویژه از چاپ کتاب شاعران ایرانشهر، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب همزمان با مرکز استان در سه شهر زابل، چابهار ، ایرانشهر و راه اندازی کتابفروشی به نام استاد قدر بخش آبسالان در شهرستان ایرانشهر حمایت می کند.

امیرزاده قدردانی از آبسالان را قدردانی از قوم بلوچ دانست و تصریح کرد: قوم بلوچ هیچ گاه واگرایی و وطن فروشی نداشته و از مرزهای ایران با جان و مال خویش محافظت کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجلیل از مفاخر تنها برای تهران نیست گفت: در حاشیه نمایشگاه کتاب سال آینده تهران یک روز برای معرفی مفاخر استان سیستان و بلوچستان مخصوصا زنده یاد استاد آبسالان در نظر گرفته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.