سنندج- امام جمعه سنندج گفت: پرداخت زکات از واجبات دینی است که همه مسلمانان باید در احیا و ترویج آن تلاش کنند.

ضرورت توجه جدی مسلمانان به پرداخت زکات/ رهبری بزرگترین سرمایه ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: باید اصول و فروع دین را همواره در زندگی خود یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه آیین اسلام بر ۱۱ بند استوار است، گفت: ۶ بند از این ۱۱ بند ایمان و باور به خدا و کتاب‌های آسمانی است، خاطرنشان کرد: فروع دین نیز شامل شهادت است به‌گونه‌ای که انسان در کنار باور قلبی به زبان نیز اقرار کند که خدایی جز خدا نیست و عبادت فقط برای خدا باید انجام شود.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: پرداخت زکات از واجبات دینی است که همه مسلمانان باید در احیا و ترویج آن تلاش کنند، پرداخت زکات موجب حذف فقر در جامعه می‌شود از این رو انجام این واجب دینی امری ضروری است.

وی با اشاره به اصول و فروع دین بیان کرد: همه مسلمانان باید به این مهم که آئین و دستورات اسلام را مورد توجه و رعایت کنند اهتمام داشته باشند.

خدایی با بیان اینکه انسان باید به یکتا بودن و دانایی خدا همواره باور داشته باشد، خاطرنشان کرد: هیچ چیزی بدون خواست خدا به دایره وجود نمی‌آید و مرگ و حیات هر آنچه در دنیاست در دست خداست.

وی تصریح کرد: خداوند صاحب قدرت در جهان هستی است و هر اتفاقی که خداوند اراده کند در دنیا می‌افتد و تمام صداها را حتی حرکت مورچه‌ای بر زمین را می‌شنود.

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه خداوند بصیر و صاحب کلام است، گفت: خداوند با پیامبران صحبت کرده چه با واسطه ملائکه و بدون واسطه با پیامبران الهی خود صحبت کرده است.

وی از رهبر معظم انقلاب به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ملت ایران نام برد و تصریح کرد: وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و راهنمایی‌های ایشان موجب شده امروز ایران در جهان از جایگاه بسیار والایی برخوردار باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.