اصفهان- امام جمعه اصفهان با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران ابدی است گفت: سپاه پاسداران بزرگترین قدرت دفاعی کشور ما است و سپاهیان جان برکفان و نور چشم ما هستند.

سپاه پاسداران بزرگترین قدرت دفاعی کشور محسوب می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان با بیان اینکه بهترین عالم و روحانی ممکن است تقوا نداشته باشد اظهار داشت: امام(ره) و مقام معظم رهبری ۳۰ سال گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست، اما کسانی که بی‌تقوا هستند این موضوع را نمی‌فهمند.

وی افزود: این اشتباه است که می‌گویند ترامپ دیوانه است اینها ترفند است، چطور رفتار یک دیوانه مورد تایید کنگره و اروپایی‌ها است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: قالب آسیب‌های اجتماعی که در جامعه دیده می‌شود از جمله طلاق و اعتیاد به خاطر بی‌تقوایی است و اگر تقوا وجود باشد جامعه سالم می‌شود.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند که همه خوبی‌ها در یک نکته نهفته است و باید مقابل نفس ایستادگی کرد، همه خیر در این است که انسان مراقب خودش باشد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به روز استاندارد بیان کرد: ما در صدر اسلام نسبت به اروپاییان در پیشرفت تولیدات پیشتاز بودیم. تولید کنندگان ما باید برای سربلندی اسلام کار کنند تا باز هم در تولید پیشتاز باشیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید اشرفی اصفهانی گفت: شهید اشرفی اصفهانی بارها در بین رزمندگان سخنرانی می‌کرد و امام(ره) درباره این شهید بزرگوار فرمودند که «من هر وقت اشرفی را می‌بینم به یاد خدا می‌افتم.»

امام جمعه اصفهان درباره ایام شهادت امام سجاد(ع) بیان کرد: ما هم درباره امام سجاد (ع) ظلم کردیم و شخصیت این امام بزرگوار را برای مردم درست بیان نکردیم.

وی ادامه داد: در تاریخ آمده است که امام حسین (ع) به حضرت زینب (س) وصیت کرد که احکام را از علی(ع) بگیر، ولی خود به شیعیان بیان کن چرا که امام سجاد (ع) جانش در خطر است و باید محفوظ بماند و اگر او حفظ نشود دین در خطر می‌افتد. آن امام بزرگوار با دعا مطالب را بیان کردند و اگر امام نبودند بسیاری از واقعیت‌ها روشن نمی‌شد.

طباطبایی‌نژاد به لزوم تبلیغ ورزش همگانی تاکید کرد وگفت: ورزش باید برای زن و مرد ورزش فرهنگ شود، لازم نیست که در محل ورزشی حاضر شوند، امام راحل هم در زندان انفرادی ورزش می‌کردند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی همه ورزش کنند تا بدنشان سالم باشد.

وی با اشاره به ناعدالتی‌های سازمان ملل گفت: سازمان ملل دیروز عنوان کرد که جنایات در میانمار عمدی است، این موضوع جالب است که سازمان ملل بعد از این همه جنایات تازه متوجه عمدی بودن این مسائل شده است.

امام جمعه اصفهان گفت: ما همواره درباره برجام می‌گوییم بین‌المللی است اما این سئوال را باید پرسید که کدام بین الملل؟ خیال باطل است که اروپایی‌ها آمریکا را رها کرده و به ما بچسبند، آنها جنسشان یکی است، جنسی که با دین مخالف است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا برجام را برهم نمی‌زند ولی قوانینی می‌گذارند که ما تابع آنها باشیم، چون آنها با ما دشمنی ابدی دارند و با دین ما مخالف‌اند. باید به مسئولان کشور بگویم که آنها با ما دشمن خواهند بود چون در قرآن این موضوع آمده است.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: آنها این بار سپاه را تروریست عنوان می‌کنند، آمریکا غلط کرده که این صحبت‌ها را به زبان آورده است، ما هم ارتش آنها را تروریست می‌دانیم و مطمئن باشید به آنها لطمه می‌زنیم.

وی بیان کرد: سپاه ما بزرگترین قدرت دفاعی کشور است، سپاهیان جان بر کفان و نور چشم ما هستند و امام (ره) و رهبری از ابتدا به ما گفتند که این‌ها تعهدی ندارند و باید دیگر درس بگیریم و دیگر سراغ آنها نرفته و اعتماد نکنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.