یزد - فرماندار یزد گفت: کمیته ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان تشکیل شده که امیداست در نیمه دوم سال ۹۶ این موضوع به صورت جدی پیگیری شود و ساماندهی و انجام اقدامات قانونی برای اتباع توسط دستگاه های ذیربط لازم و ضروری است.

ساماندهی اتباع خارجی توسط دستگاه های ذیربط استان یزد ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مصطفی سالاری صبح شنبه در نشست کمیته ساماندهی اتباع خارجی شهرستان یزد اظهار داشت: ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان یزد ضروری بوده و در نظر داریم تا با هماهنگی و اهتمام ویژه دستگاه‌ها قوانین مربوط به نحوه سکونت، اشتغال، تحصیل فرزندان و موارد دیگر مرتبط با اتباع به نحو مطلوبی اجرایی شود و با ارتقای خدمات بهداشتی و آموزشی و فرهنگی زمینه آشنایی هر چه بیشتر آنان با آداب و فرهنگ ایران اسلامی را فراهم سازیم

وی افزود: در نظر است با هماهنگی و اهتمام ویژه دستگاه ها قوانین مربوط به نحوه سکونت، اشتغال، تحصیل فرزندان و ... اتباع خارجی به نحو مطلوبی اجرا شود و با ارتقای خدمات بهداشتی و آموزشی و فرهنگی زمینه آشنایی هر چه بیشتر آنان با آداب و فرهنگ ایران اسلامی فراهم شود.

سالاری تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته کمیته ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان تشکیل شده که امیدواریم در نیمه دوم سال ۹۶ این موضوع به صورت جدی پیگیری شود تا بتوانیم با ارائه راهکارهای جدید علاوه رفع مسائل و مشکلات موجود، پاسخگوی مطالبات مردم در این زمینه باشیم.

فرماندار یزد با اشاره به سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با اتباع خارجی گفت: متاسفانه برخی ازرسانه‌های خارجی با جو سازی به دنبال القا در مورد رفتار نامناسب جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین به مخاطبین خود هستند در حالیکه مسئولان عالی رتبه کشور بارها در مجامع عمومی تأکید بر اقدامات اخلاقی و رعایت قوانین و مقررات با این افراد داشته‌اند.

سالاری خاطرنشان ساخت: شهر یزد در یونسکو به ثبت جهانی رسیده و  در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور گسترده گردشگران خارجی در شهر تاریخی یزد هستیم، بنابراین لازم است در همه حوزه‌ها زمینه را برای میزبانی شایسته از این گردشگران که از اقصی نقاط دنیا هستند و سفیران ایران محسوب می‌شوند را  فراهم نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.