یزد- رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: بستر و زمینه استفاده از مجازات های جایگزین حبس فراهم است و باید در این مسئله گام های جدی برداشته شود.

استفاده از مجازات های جایگزین حبس در محاکم نهادینه شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت اسدی اظهار داشت: هیچ نگاه علمی تأیید نمی کند که مرتکبین جرائم خُرد و کم اهمیت را در یک شرایط مساوی با مجرمین حرفه ای و خطرناک نگهداری کرد و از این رو ضرورت استفاده از مجازات های جایگزین اجتناب ناپذیر است.

وی به امکان و فراهم بودن زمینه استفاده از مراقبت الکترونیک در استان اشاره کرد و بیان داشت: می توان به جای حبس به شکل سنتی، با استفاده از علم روز و تکنولوژی های جدید، محکومین را به سمت خدمات عمومی رایگان با همکاری نهاد های خدمت رسان سوق داد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان یزد به اهمیت واحد های ارشاد معاضدت قضایی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیار مهم است که یک فرایند قضایی از ابتدا در یک بستر صحیح شکل بگیرد که اگر این مهم انجام شد از شکل گیری بسیاری از پرونده های غیر ضروری جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: به منظور تحقق این هدف، تقویت واحد های ارشاد معاضدت در دادگستری ها و امکان بهره گیری مراجعین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از این خذمت ضروری است.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان یزد بر تعیین تکلیف سریع پرونده های مسن تأکید کرد و اظهار داشت: باید برای حل و فصل پرونده های مسن و پرونده های دارای حساسیت های اجتماعی و پرونده های مرتبط با تولید، اشتغال و اقتصاد هم به صورت ویژه و خارج از وقت رسیدگی شود.

وی بر استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف تأکید کرد: توجه ویژه به صلح و سازش اقدامی شرعی، قانونی و حائز اهمیت است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.