گچساران - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گچساران گفت: آتش سوزی در جنگل های کوه خامی در شمال شهر دوگنبدان ظهر روز جمعه گذشته آغاز شد و جمعه شب تا حدودی مهار شد اما به دلیل وزش باد امروز شنبه آتش در جنگل های کوه خامی دوباره شعله ور شد.

کوه خامی باشت دچار آتش سوزی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گچساران گفت: آتش سوزی در جنگل های کوه خامی در شمال شهر دوگنبدان ظهر روز جمعه گذشته آغاز شد و جمعه شب تا حدودی مهار شد اما به دلیل وزش باد امروز شنبه آتش در جنگل های کوه خامی دوباره شعله ور شد.

فرهام جلیلی افزود: هم اکنون امدادگران منابع طبیعی شهرستان ، محیط زیست و نیروهای مردمی در حال خاموش کردن آتش هستند اما به دلیل سخت گذر  و صعب العبور بودن منطقه نیازمند کمک رسانی بیشتری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: علت و وسعت آتش سوزی جنگل ها و مراتع کوه خامی در این مرحله از کار مشخص نیست و انشاالله پس از اطفای حریق بررسی و اعلام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گچساران با اشاره به آتش روزی های امسال در این منطفه، بیان کرد : در سال جاری مراتع و جنگل های کوه خامی سه بار طعمه حریق شده است، یکی از این آتش سوزی ها بدلیل سخت گذر بودن منطقه نزدیک به یک هفته به طول انجامید  و ده ها هکتار جنگل و مرتع در آتش از بین رفت.

گفتنی است کوه خامی در حد فاصل میان شهرستان‌های گچساران و باشت در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است، ارتفاع کوه خامی بین ۳۰۰۰ تا ۳۳۰۰ متر از سطح دریا است. کوه خامی پوشیده از درخت بلوط بشکل جنگل‌های تنک می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.