سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه تحقق تعهدات دولت در ایجاد اشتغال در دستور کار است گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی در استان سمنان اجرا می‌شود.

طرح‌های اشتغال‌زایی در استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا خباز بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان اظهار داشت: جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت است و برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تعهد داده است.

وی با بیان اینکه طرح کارورزی دولت یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در راستای ایجاد اشتغال جدید برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور اجرا می‌شود افزود: سهم استان سمنان در سامان‌دهی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بالغ‌بر یک هزار و ۹۰۰ نفر است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بیکاری جوانان نهفته است خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی و جذب افراد متخصص به محیط کار یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با تأکید بر لزوم تبلیغات گسترده و ثبت‌نام بیشتر واحدهای تولیدی تصریح کرد: استان سمنان با نرخ بیکاری ۷.۱ درصد رتبه نخست در کمترین نرخ بیکاری را در مقایسه با سایر استان‌های کشور در فصل تابستان به خود اختصاص داده است.

خباز با بیان اینکه بر اساس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کشور در فصل تابستان ۱۱.۷ درصد اعلام‌شده است تأکید کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان به ۵ درصد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در استان سمنان است.

وی همکاری بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به بهره‌برداران و تولیدکنندگان را خواستار شد و گفت: پرداخت تسهیلات رونق تولید یکی از اقدامات اساسی این کارگروه برای رونق تولید و افزایش اشتغال به شمار می‌رود.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در استان سمنان بیان کرد: با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تأمین سرمایه از سوی منابع بانکی می‌توان بخش اعظمی از مشکلات اشتغال را در استان مرتفع کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.