وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به مواضع ترامپ ضد برجام آنرا ویران کننده اعتماد و اعتبار آمریکا نزد جهانیان دانست.

به گزارش قدس آنلاین، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا به شدت مواضع ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و گفت: بی اعتمادی دونالد ترامپ به توافق هسته ای ایران، ویران کننده  اعتماد و اعتبار آمریکا در نزد جهانیان است.

وی در گفتگو با فرید زکریا افزود: به نظر من آنچه ترامپ  انجام می دهد خطرناک است و بی اعتمادی به توافق هسته ای با وجود توصیه افراد دولت وی بر اساس آنچه من می دانم و دیگران ارسال پیام اشتباه به دلایل مختلف است که اولین دلیل این است که روی حرف آمریکا نمی شود حساب کرد و قابل اعتماد نیست. حتی با وجود نبود دلیل که ایران به توافق هسته ای پایبند نیست این رئیس جمهور در راستای لغو آن حرکت خواهد که این بسیار بد است نه در این موضوع خاص بلکه حامل پیام جهانی است که مواضع آمریکا قابل اعتماد نیست.

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه افزود: ما روسای جمهور مختلفی داشتیم اما به نظر منم این رئیس جمهور اعتماد و اعتبار آمریکا را در برابر مذاکرات بسیار مهم که حفظ آن ضروری است بر باد می دهد در ثانی این موضوع ایران را در موقعیت بهتر قرار می دهد اینکه ایران متعهد و پایبند به برجام باشد و همه شواهد نیز این را نشان می دهد در عوض انزوای ایران این کشور را در معرض توجه قرار می دهد و در نتیجه ما کوچک و احمق  جلوه خواهیم کرد و این به نفع ایرانی هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.