تبریز - معاون اول رئیس جمهور در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: اظهارات اخیر ترامپ و واکنش قدرت‌های بزرگ جهان در حمایت از برجام، نشان داد که ترامپ بیش از همیشه تنهاست.

اظهارات اخیر ترامپ نشان داد او بیش از همیشه تنهاست

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استانداری آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی همواره از لحاظ فرهنگ و تمدن در ایران از جایگاه بالایی برخوردار بوده است و وقتی به داشته‌های ملی خود نگاه می‌کنیم، تاثیر و حضور چشمگیر این خطه را به وضوح می‌بینیم.

وی با بیان اینکه ممکن نیست به ارکان توسعه نگاهی بیندازیم و نقش آذربایجان را در آن نبینیم، تاکید کرد: فرصت‌های بسیاری در این منطقه و در این استان قرار دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به پتانسیل‌های نیروی انسانی اشاره کرد که هرکدام نماد و الگویی برای این کشور به شمار می‌آیند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین از لحاظ مادی نیز این استان و در راس آن تبریز، مملو است از منابع و معادن و موقعیتی بسیار استراتژیک و حساس دارد.

تعطیلی یک کارخانه را به تمام واحدهای تولیدی تعمیم ندهیم

وی در پاسخ به انتقاد تعدادی از سخنرانان درخصوص وضع نامطلوب کارخانه‌ها و صنایع استان اعلام کرد: این قضاوت درست نیست که تعطیلی یک کارخانه را به تمام کارخانه‌های کشور تعمیم دهیم همانگونه که وضع مساعد یک کارخانه، بیانگر حال خوش تمام واحدهای تولیدی نیست.

جهانگیری با اشاره به آغازکار دولت دوازدهم بیان کرد: راهبرد تعامل با دنیا و راهبرد توسعه کشور دو راهبرد مهم کشور در این برهه حساس زمانی است.

وی همچنین درباره برجام تشریح کرد: زمانی که ما تصمیم به مذاکره با ۶قدرت بزرگ دنیا گرفتیم، بسیاری در خارج این تصمیم را مورد انتقاد قرار دادند اما به فضل الهی و اتکا به توانمندی‌های داخلی چنان سربلند از آن بیرون آمدیم که همه کشورها اکنون اذعان دارند ایران به پیروزی بزرگی دست یافته است.

برجام به خودی خود برای ما مهم نیست

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: برجام به خودی خود برای ما مهم نیست بلکه برجام به این خاطر که باعث می‌شود مشکلات هم‌وطنان ما حل شود، اهمیت دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر ترامپ درخصوص استراتژی آمریکا درمورد ایران و برجام اشاره کرد و ضمن سخیف خواندن این اظهرات تاکید کرد: اظهارات اخیر ترامپ و نیز واکنش قدرت‌های بزرگ جهان در فاصله زمانی اندک و حمایت آن‌ها از برجام نشان داد که ترامپ بیش از همیشه تنهاست.

وی تصریح کرد: ترامپ حتی از مطالعه کافی برخوردار نبود که به اشتباه از خلیج فارس به عنوان خلیج عرب نام برد و تمام قراردادهای بین‌المللی را که مورد تایید مجامع بین‌المللی است زیرسوال برد.

سپاه، قوت قلب کشورهای مظلوم منطقه است

جهانگیری خاطرنشان کرد: ترامپ در سخنان خود مدام سعی کرد که پیوند ناگسستنی ملت ایران با رهبر خود را زیرسوال ببرد یا با مورد هجوم قرار دادن سپاه که قوت قلب  کشورهای مظلوم منطقه است، بر بی‌منطقی خود تاکید کرد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی تنها برای شرایط سخت و تحریم نیست بلکه بای در همه شرایط ما باید بر این نوع از اقتصاد و اجرای آن تاکید کنیم.

وی افزود: برخلاف برخی ادعاها، باید گفت که دولت تنها نهادی نیست که ملزم به اجرای اقتصاد مقاومتی است بلکه تمام شهروندان و تمام ارگان‌ها باید در جایگاه خود اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان سخنان خود به ضرورت احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و همچنین برگزاری باشکوه تبریز ۲۰۱۸ را یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم دانست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.