زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک امروز در منطقه سیستان موجب کاهش دید و همچنین کاهش کیفیت هوا می شود.

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۲ برابر حد مجاز رسید

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی در گفت و گویی اظهار داشت: صبح امروز سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان به حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به ۳۲۵ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوای منطقه سیستان نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق به حدود ۲ برابر حد مجاز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه وزش باد همراه با گرد و خاک در شهرهای شمالی استان تا پایان هفته تداوم دارد، خاطر نشان کرد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در زهک به ۲ هزار و ۵۰۰ متر و در زابل به ۴ هزار متر کاهش یافت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: براساس آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری از روز یکشنبه تا سه شنبه شاهد افزایش تدریجی دما در شمال استان خواهیم بود اما مجددا از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری با نفوذ زبانه های پرفشار به استان همراه با ریزش هوای سرد شاهد کاهش دما در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان آسمان صاف تا قسمتی ابری و پدیده غالب غبار محلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت سواحل جنوب استان مه آلود و در بعد از ظهر ها احتمال وزش باد در این مناطق وجود دارد، افزود: همچنین دریای عمان نیز نسبتا آرام پیش بینی می شود.

ملاشاهی تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با ۱۲ درجه و دلگان، راسک و قصرقند با ۴۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان سیستان و بلوچستان بودند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.