یزد- فرماندار سابق ابرکوه گفت: در سال‌های اخیر بین سه تا چهار هزار نفر از مردم ابرکوه به خاطر کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، تحصیلی از این شهرستان مهاجرت کرده‌اند.

۴۰۰۰ شهروند ابرکوهی به خاطر کمبود امکانات مهاجرت کردند

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تکریم سید نبی رسولی، فرماندار سابق و معارفه محمد محامدی، سرپرست جدید فرمانداری ابرکوه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار شد.

امام‌ جمعه ابرکوه در این مراسم با اشاره به وجود محرومیت عمیق در شهرستان ابرکوه خواستار نگاهی امیدوارانه‌تر و به دور از تمایز و تبعیض از سوی استان یزد شد و گفت: طی سال‌های گذشته فعالیت‌های زیادی در راستای پیشرفت و توسعه شهرستان صورت گرفته است اما آن‌قدر محرومیت در ابرکوه و به‌ویژه بخش بهمن بیداد می‌کند که این پیشرفت‌ها قابل احساس نیست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی از مواضع رئیس‌جمهور ایران در برابر یاوه‌گویی‌های ترامپ قدردانی کرد و افزود: کوس رسوایی این بدخواهان نظام و تروریست پرورها به ‌واسطه پایداری و مقاومت ملت و دولت ایران در جهان به صدا درآمده و به‌زودی شاهد سقوط سنگرهای شیطانی آنان خواهیم بود .

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با قدردانی از تلاش‌های ۴۱ ماهه فرماندار سابق ابرکوه، اظهار داشت: ابرکوه قریب چهار سال فضای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی آرام و منسجمی را تجربه کرد که طی آن مردم کمترین تنش را در مسائل امنیتی، نظامی و غیره احساس کردند و تمام این‌ها حاصل مدیریت خوب شهرستان و همراهی و تعامل دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف است.

محمدعلی طالبی خدمت ایثارگرانه و جهادی را از شاخصه‌های فرماندار سابق ابرکوه دانست و گفت: همه مسئولین باید تلاش کنند تا باوجود همه تنگناها، کمبود اعتبارات و نیروی انسانی کارنامه درخشانی از خود به جا بگذارند؛ از تمام ظرفیت‌های شهرستان در جهت توسعه استفاده کرده و در موارد موردنیاز مسئولین استانی را با خود همراه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: یکی از بخش‌های محروم جامعه، بخش ورزش است که بودجه دولتی پاسخگوی توقعات بر حق مردم در این زمینه نیست لذا این موضوع نباید بر انگیزه مسئولین مربوطه تأثیرگذار باشد، بلکه آنان باید مسیری را که برای خدمت به مردم شناخته و احساس می‌کنند درست است ادامه دهند.

فرماندار سابق ابرکوه نیز با بیان این که در مدت خدمت صداقت در گفتار و رفتار را رعایت کرده است، اظهار داشت: با تمام اقدامات صورت گرفته که موردعنایت مردم نیز واقع‌شده است، شهرستان ابرکوه به‌عنوان یکی از مناطق کمتر توسعه‌یافته دچار محرومیت‌هایی است که باید از سوی استان و کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سید نبی رسولی تصریح کرد: به خاطر این که ابرکوه در سال‌های اخیر به استان‌های مختلف وصل و مجدداً قطع شد، هنوز نتوانسته است به وضعیت مطلوب برسد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین باید توجه داشته باشند که در رسیدگی به شهرستان‌ها صرفاً جمعیت و وسعت را در نظر نگیرند چرا که طی سال‌های گذشته بین سه تا چهار هزار نفر از شهروندان ابرکوه به خاطر کمبود امکانات بهداشتی درمانی، رفاهی، تحصیلی و غیره به کلان‌شهرها و مرکز استان مهاجرت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.