یزد - استاندار یزد ضمن محکوم کردن سخنان اخیردونالد ترامپ گفت: وی نمادی از بی ادبی و خشونت طلبی درجهان است.

ترامپ به نماد بی ادبی درجهان تبدل شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد میرمحمدی اظهارداشت: مردم دنیا از سخنان رییس جمهور آمریکا، چیزی جز توهین، بی ادبی و رواج خشونت ندیدند و در واقع این وضعیت نشان از انزوا و انفعال ترامپ هم در داخل امریکا و هم در سطح جهان دارد.

وی افزود: عصبانیت ترامپ از اقدامات خردمندانه و مدبرانه ایران در خصوص برجام به حدی بود، که چاره ای جز فریاد زدن نداشت و در مجموع در سخنان او چیزی که جنبه عملی و اجرایی داشته باشد دیده نشد.
استاندار تصریح کرد: توهین و بی ادبی رییس جمهور امریکا در حق ملت ایران قطعا محکوم است، در عین حال که صحبتهای او به گونه ای توهین به جمهوری خواهان آمریکا نیز بود که همچون فردی انتخاب نهایی آن حزب بوده که می رود تا در دنیا ، نمادی از بی ادبی و گستاخی شناخته شود.
 میرمحمدی خاطر نشان ساخت: هیچ کدام از کشورهای دنیا به جز اسرائیل وعربستان از سخنان ترامپ استقبال نکردند و نکته جالب اینجاست که عربستان نیز ماهیت خود را نشان داد و به همه ملل اسلامی فهماند که چه موضعی در مواجهه با اسرائیل و آمریکا دارد.
استانداریزد با اشاره  به سخنان رییس جمهور اسلامی ایران گفت: بهترین پاسخ به یاوه گوییهای ترامپ را دکتر روحانی با سخنان مودبانه، محکم، مستدل و منطقی خود بیان کردند و تاکید داشتند که بهتر است رییس جمهور آمریکا ابتدا دانش و فهم خود از علوم تاریخ و جغرافبا را افزایش دهد تا خلیج فارس را با نام جعلی خلیج عربی نخواند.
وی افزود: کشورهای دنیا نیز با واکنش به این سخنرانی نشان دادند که به اخلاق، ادب، خردورزی و رعایت حقوق بین الملل بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهند. 
 میرمحمدی توهین و جسارت به تاریخ، فرهنگ و باور مردم ایران را پذیرفته ندانست و تصریح کرد: امروز مخالفین جمهوری اسلامی در سراسر دنیا نیز باید بدانند که اگر در برابر این مردم بایستند، در حقیقت در کنار ترامپ ایستاده اند و مردم ما به آنها نیز نگاهی مشابه نگاه به رییس جمهور آمریکا دارد و در واقع خود را منفورتر از همیشه نزد مردم می کنند.
استاندار ادامه داد: خوشبختانه با هوشیاری و آگاهی که در ملت ایران وجود دارد، این سخنان باعث انسجام و اتحاد بیشتر مردم شد تا مصمم تر از هر زمان دیگر در برابر توطئه های آمریکا در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی، بایستند و پشت سر رهبری و گوش به فرمان ایشان، از موجودیت کشور، نظام و انقلاب دفاع کنند.
میرمحمدی به گستاخی های رییس جمهور آمریکا در حق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران، حقیقتا در دل مردم جای دارد و اکنون نیز بیش از پیش برای مردم محبوبیت پیدا کرده و جایگاهش در دفاع از ناموس و کشور و ملت و اسلام، تثبیت شده است.
وی خاطر نشان ساخت: سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران، در واقع سبب می شود که همه نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه و بسیج مردمی و نیروی انتظامی در کنار مردم با اراده ای قویتر و عزمی راسختر، علیه دشمنان و آنانکه چشم طمع به خاک پاک ایران زمین دارند، بایستند و دشمنان و افراطیونی چون داعش را در رسیدن به اهداف شومشان ناامید کنند.
استاندار ابراز امیدواری کرد تا با اراده استواری که بر ملت ایران حاکم است، شاهد موفقیتهای بیش از پیش ایران در همه عرصه ها باشیم و تاکید کرد: در نهایت نیز همانگونه که رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری بارها بدان اشاره کرده اند، نظام جمهوری اسلامی به برکت اتکاء به مردم  برای مواجهه با همه گزینه های احتمالی آماده است و هبیچ گونه نگرانی و دغدغه ای در مواجهه با این قبیل رفتارهای سبک سرانه و نابخردانه ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.