بجنورد- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر عدم پرداخت اجاره بهای موقوفات اجرای نیات را با مشکل مواجه کرده است.

عدم پرداخت اجاره بهای موقوفات در خراسان شمالی اجرای نیات را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام علی اکبر صفری اظهارکرد: طی سال جاری به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و در برخی موارد سهل انگاری مستاجران، اجاره بهای موقوفات استان پرداخت نشده و همین موضوع اجرای نیات واقفان از سوی اوقاف را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه این امر به ویژه در زمین های کشاورزی بیشتر است، افزود: حدود دوهزار موقوفه در خراسان شمالی دارای گردش مالی بوده که اجاره بندی آنان منظم و مطابق با نرخ روز انجام خواهد شد.

صفری با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد از ۱۰ هزار رقبه استان دارای مستاجر هستند، گفت: این سازمان در موقوفات و رقبه های خود دارای هفت هزار مستاجر است.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه قبل از ایام محرم با مشکل عدم پرداخت اجاره بها توسط مستاجران مواجه بودیم، اما خوشبختانه با شروع ایام محرم این مهم تا حدی کاهش یافته و افراد نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام می کنند.

صفری عنوان کرد: ۶۵ درصد موقوفات استان برای عزاداری سید الشهدا(ع) و مابقی نیز برای ساخت مسجد، حسینیه، ازدواج جوانان، اشتغال، گسترش فرهنگ قرآنی وکمک به تحصیل دانش آموزان انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.