گیلان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزایش سطح آگاهی مردم را در ارتقاء سلامت در جامعه بسیار مهم دانست و گفت: همه سازمان‌ها و نهادها باید در کنار کمیته امداد، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی به کمک سالمندان بشتابند و با برنامه‌ریزی درزمینه افزایش آگاهی مردم برای داشتن دوران سالمندی راحت همراه بانشاط و سلامتی اهتمام داشته باشند.

افزایش سطح آگاهی مردم در ارتقاء سلامت جامعه مهم است

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک، در مراسم تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد گیلان، گفت: متوسط عمر مورد انتظار گیلانی‌ها در شروع انقلاب ۵۴ سال بود اما در زمان حاضر به ۷۴ سال افزایش پیداکرده است .

وی بابیان این‌که افزایش عمر موجب شده است تا یک سری از بیماری‌ها پا به عرصه بگذارند، افزود: بیماری‌های واگیر درگذشته ازجمله طاعون، سل و جذام قربانیان زیادی از انسان‌ها می‌گرفت اما با پیشرفت‌های علمی، امروز این بیماری‌ها به نحوی مهارشده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بابیان اینکه با افزایش جامعه سالمندی نیازهای این قشر از جامعه هم افزایش پیدا می‌کند، گفت: امروز با توجه به افزایش طول عمر و تغییر سبک زندگی مردم و تغییر ذائقه آنان به سمت غذاهای چرب‌تر، شیرین‌تر و پرکالری بیماری‌های غیر واگیر مطرح است .

وی به بروز بیماری‌های غیر واگیر ازجمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: همه افراد به‌ویژه سالمندان باید برای پیشگیری از بروز این بیمارهای تا به سبک زندگی توجه جدی داشته باشند .

دکتر یوسف زاده چابک بابیان اینکه بسیاری از بیماری‌های دوران سالمندی اکتسابی هستند، گفت: برای اینکه دوران سالمندی راحت‌تری را تجربه کنیم باید در طول زمان زندگی قبل از سالمندی به فعالیت‌هایی همچون ورزش، رژیم غذایی صحیح و دیگر فعالیت‌های مرتبط با سلامتی اهمیت دهیم .

وی افزایش سطح آگاهی مردم را در ارتقاء سلامت در جامعه بسیار مهم دانست و تصریح کرد: همه سازمان‌ها و نهادها باید در کنار کمیته امداد، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی به کمک سالمندان بشتابند و با برنامه‌ریزی درزمینه افزایش آگاهی مردم برای داشتن دوران سالمندی راحت همراه بانشاط و سلامتی اهتمام داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.