کرمان- نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی نسبت به صحبت های اخیر ترامپ اظهار نظر کردند.

اظهار نظر نمایندگان مردم کرمان درخصوص سخنان اخیر ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا پورابراهیمی با بیان اینکه موضعی که آقای ترامپ اعلام کرد ، چیز عجیبی برای مردم ما و کشور محسوب نمی شد، گفت : هیچکدام از رویکردها و مباحثی که مطرح شد، نه درخصوص جمهوری اسلامی صدق می کند و نه جمهوری اسلامی بواسطه رویکرد عقلی و منطقی که در تصمیمات خودش با دنیا اتخاذ کرده، از مواضع خود کوتاه می آید.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: امروز آمریکائیها ، مقابل جمهوری اسلامی به درجه ای از استیصال رسیده اند که با این ادبیات با مردم ایران صحبت می کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کشورهای اروپایی به واسطه انجام آنچه که تعهدات ما در حوزه برجام بوده، تقریبا رویکردشان حمایت از جمهوری اسلامی است .

پور ابراهیمی درخصوص تحریم های مورد ادعای آمریکائیها گفت : جمهوری اسلامی بیشترین تحریم ها را تا امروز داشته و چیز جدیدی اتفاق نخواهد افتاد، وضعیت امروز ما هم تقریبا متناسب باتحریم های مطرح شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از مواضع اقتدار و عزت ملت تصمیم گیری خواهد کرد، گفت: به زودی نشست تخصصی کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران اجرایی بخش اقتصادی دولت در مجلس برگزار خواهیم کرد .

وی خاطر نشان کرد: امکان دارد آمریکائیها بخواهند، یک اثر روانی و یک پیامد کوتاه مدت در حوزه فعالیتهای اقتصادی در کشورمان اعمال بکنند که البته گُذراست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تصمیم در حوزه اقتصاد همان چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند .

وی با بیان اینکه آمریکائیها قابل اعتماد نیستند گفت: آنچه که می تواند باعث موفقیت در همه عرصه ها از جمله مباحث اقتصادی شود این است که روی پای خودمان بایستیم و به توانمندی های خودمان اتکا کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده ترامپ از واژه جعلی خلیج عربی هم گفت: ایرانیها در سراسر دنیا نسبت به ادبیات سخیف و گستاخانه رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند و این نشان از وحدت و همدلی همه ایرانی ها حتی در خارج از کشور است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خطاب به دولت آمریکا گفت: آمریکائیها بدانند که دوران باج خواهی تمام شده و امروز ادامه مذاکرات برای گرفتن امتیاز جدید، با این ادبیات گستاخانه به جایی نخواهند رسید و جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت در عرصه های مختلف تلاش خواهد کرد .

ادبیات سخیف ترامپ، روحیه استکباری را به جهان نشان داد

نماینده دیگر مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی زاهدی درباره صحبتهای اخیر رئیس جمهور آمریکانیز گفت : ترامپ ماهیت واقعیِ هیات حاکمه صهیونیستی و تصور آنها از جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

وی گفت: صحبتهای ترامپ را نه به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بلکه به عنوان هیات حاکمه پشت صحنه صهیونیستی آمریکا باید تحلیل کرد .

زاهدی تاکیدکرد : وقتی شعار مرگ بر آمریکا سر میدهیم، ویژگیهای استکباری آن را بیان می کنیم ، دشمنی های آمریکا با مستضعفین جهان و جنایاتی که در تاریخ انجام داده است، اینها همه خوی استکباری آمریکا است نسبت به جهانیان و ما بر همین اساس شعار مرگ بر آمریکا سر میدهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه ادبیاتی سخیف ترامپ ، این روحیه استکباری را به جهان نشان داد گفت: آمریکا به هیچ تفاهم بین المللی پایبند نیست و برای رسیدن به اهدافش به راحتی پا روی تاریخ و جغرافیا میگذارد، پا روی یک جریان عدالت خواه می گذارد، در قالب حمایت از منافع خود از جریان تروریسم دفاع می کند و جریان مقابل یعنی ما که با داعش مقابله می کنیم را طرفدار تروریسم معرفی می کند و این یعنی ترامپ می خواهد مطلب را با ۱۸۰ درجه تغییر به مردم نشان دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه صحبتهای تاسف برانگیز رئیس جمهور آمریکا برای ایران دستاوردهایی دارد گفت:ایران توانست به جهان ثابت کند که موضع ضداستکباریش موضع بحقی است و جهان متوجه شد که دولتمردان آمریکا به هیچ قاعده بین المللی پایبند نیستند، دوم اینکه به دنیا نشان داد که آمریکا بر خلاف ادعای دفاع از حقوق بشر و کشورهای تحت سلطه بدنبال سلطه طلبی است، همچنین حقانیت جمهوری اسلامی ایران را درمبارزه با داعش و جریان تکفیری نشان داد .

رییس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس همچنین تصریح کرد: صحبتهای ترامپ به برخی مسئولان کشور هم فهماند که اگر مقام معظم رهبری سه سال قبل مکررا اعلام کردند ، فریب لبخندهای آمریکا را نخورید ، باید این کلام را باور کرد.

زاهدی به اتحاد، انسجام، هماهنگی، هم زبانی و همدلی تمامی اقشار ملت ایران، گروههای سیاسی و اقوام هم اشاره کردو افزود: همه یک صدا زیر خیمه ولایت به دفاع از ارکان قدرت کشور، ارتش و سپاه می پردازند، امت در جهت تقویت سپاه گاه بر می دارد و اگربرخی جوانان علاقه نداشتند وارد مسائل نظامی شوند با این صحبت های رئیس جمهور آمریکا، مطمئنا جوانان در آرزوی پوشیدن لباس سپاه هستند تا در خلیج همیشه فارس در صورت لزوم مبارزه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.