کرج- رییس انجمن علمی محیط زیست و منابع طبیعی کشور گفت: باتوجه به بازخوردهای صورت گرفته از مجلس شورای اسلامی دولت به این جمع بندی رسیده است که موضوع منابع طبیعی و محیط زیست باید ساماندهی شود.

دولت درصدد ساماندهی منابع طبیعی و محیط زیست کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی سلاجقه صبح امروز یکشنبه در همایش بررسی ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست ایران که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج  برگزار شد اظهار کرد: منابع طبیعی با کشاورزی تفاوت های بسیاری دارد چرا که منابع طبیعی افق را نگاه می کند و کشاورزی پیش روی خود را در نظر دارد.

سلاجقه اضافه کرد: موضوع مدیریت منابع طبیعی موضوعی ریسکی و در جایگاه پیشگیری است و با حداقل هزینه می توان حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

وی در ادامه افزود:  قوانین منطبق با این واژه ها باید تغییر و به روز رسانی شوند و مجموعه منابع طبیعی باید برای همیشه از کشاورزی جدا شود.

 رییس انجمن علمی محیط زیست و منابع طبیعی کشور ادامه داد: لوایح زیادی به مجلس پیشنهاد می شود اما با توجه به اینکه موضوع منابع طبیعی و کشاورزی همچنان در یک رده هستند، نمایندگان مجلس این لوایح را تغییر می دهند زیرا   کمیسیون کشاورزی مجلس تخصصی در این زمینه ندارد.

سلاجقه در ادامه گفت: میلیارد ها تومان اعتبار در بخش آب و خاک در وزارت جهاد کشاورزی هزینه می شود اما  در بخش آبخیزداری سرمایه گذاری به اندازه کافی نشده است.

وی افزود: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ۸۵ درصد دارایی کشوراز فقیرترین سازمان های ایران است.

گفت: کشاورزی از منابع طبیعی باید برای همیشه جدا شود و اگر قرار است محیط زیست ومنابع طبیعی با هم ادغام شوند در همان تراز معاون رییس جمهور بمانند. وی با بیان اینکه الگوهای وارداتی کشوررا اداره نمی کند و باید از پتانسیل های داخلی استفاده کنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.