گیلان - مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دما، وزش باد خیلی شدید و بارندگی شدید و بارش برف در ارتفاعات از روز دوشنبه خبر داد.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای گیلان از روز دوشنبه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هواشناسی گیلان، بهمن کمانگر با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده‌هوای ناپایدار سرد و بارش زا از بعدازظهر روز دوشنبه به منطقه است.

وی افزود: شرایط برای ابرناکی، بارندگی، وزش باد خیلی شدید، در ارتفاعات بالاتر از ۲۰۰۰ متر بارش برف، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیان کرد: طی روز دوشنبه وزش باد، بارندگی (گاهی شدید و خیلی شدید)، احتمال رعدوبرق و تگرگ در بعضی از مناطق استان دور از دسترس نیست.

کمانگر بیان کرد: در روز سه‌شنبه بارندگی و وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید) و در ارتفاعات بالاتر از ۲۰۰۰ متر بارش برف قابل پیش‌بینی هست.

کمانگر بابیان اینکه سرعت وزش باد فراوان است گفت: بیشینه سرعت وزش باد ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است و کاهش دما هم از ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

وی با اشاره به زمان خروج سامانه از گیلان افزود: به‌تدریج طی عصر روز سه‌شنبه از سمت غرب استان سامانه بارشی گیلان را ترک خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی اقدامات لازم را به عمل‌آورند و با توجه به‌پیش بارش شدید، احتمال رانش و لغزش در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها دور از انتظار نیست.

وی با توصیه به مردم استان افزود: با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری نمایند و دریا هم مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و... با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.