کرج- استاندار مازندران با بیان اینکه این استان نسبت به استفاده از منابع زیرزمینی همانند دیگر نقاط کشور عمل می‌کند گفت: تنها ۹ درصد از آب‌های هرز استان مازندران مدیریت می‌شود و متأسفانه بیش از ۸۰ درصد آب این استان به دریا سرازیر می‌شود

تنها ۹ درصد آب هرز مازندران مدیریت می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ربیع فلاح جلودار در همایش ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط‌زیست ایران که پیش از ظهر یکشنبه در دانشکده منابع طبیعی کرج برگزار شد، اظهار کرد: سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر وارد استان مازندران می‌شود.

وی در ادامه گفت:  یک ‌میلیون هکتار از جنگل‌های شمال در مازندران واقع‌شده است و با توجه به تحولات صورت گرفته است که فعالان در عرصه منابع طبیعی به جد در راستای حفظ این بخش در تلاش هستند

وی با توجه به میزان نیاز کشور به مواد اولیه چوبی ۱۳ میلیون مترمکعب است گفت: با توجه به مدیریت مراتع که مطالعات عدیده علمی در این صورت گرفته است،   حضور و مشارکت جدی تمامی دانشگاه‌ها در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ۱۱ و نیم میلیون هکتار از مراتع کشور به محوریت دامداران ساماندهی شده است.

استاندارد مازندران اظهار کرد:  میزان نیاز کشور به مواد اولیه چوبی ۱۳ میلیون مترمکعب است؛ از جنگل‌های مازندران ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب برداشت می شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: امروزه از بحث آمایش سرزمین تنها استفاده لغوی شده و کمتر به اصل موضوع می‌پردازیم .

وی در پایان گفت:تعرض به منابع طبیعی در استان مازندران صفر بوده و خوشبختانه جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز  در این استان گرفته‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.