مشاور امنیت ملی آمریکا با طرح این ادعا که ایران برجام را نقض کرده است، گفت: ترامپ برای ایرانی‌ ها این موضوع را روشن کرد که توافق هسته ای باید ترمیم شود.

ایران برجام را نقض کرده است/توافق هسته ای باید ترمیم شود

به گزارش قدس آنلاین، «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» در اقدامی که در ادبیات سیاسی از آن به عنوان فرار رو به جلو یاد می شود اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به ایرانی ها در خصوص عمل به بندهای توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» اعتماد نداشته و لذا می گوید زمان اجرای سفت و سخت آن به همراه یک توافق موازی فرا رسیده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه با ادعای نظارت ضعیف بر این توافق اضافه کرد: واقعا نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که آن‌ ها (ایرانی‌ها) به توافق پایبند بوده‌ اند.

مک‌مستر مدعی شد: کشورهای اروپایی از اجرا و نظارت سفت و سختِ توافق حمایت می‌کنند.

وی با طرح این ادعا که ایران چند بار از خطوط مشخص شده در برجام عبور کرده است، گفت: رفتار ایران چه درون توافق و چه در سطح منطقه ای نشان از گذر ایران از برجام داشته است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: ایرن باید توافق را مورد بازبینی قرار دهد؛ چرا که در این صورت به ایران فرصتی برای گسترش توان هسته ای داده می شود.

مک مستر در ادامه تصریح کرد: رئیس‌ جمهور هم برای ایرانی‌ ها این موضوع را روشن کرد که این توافق باید ترمیم شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.