رئیس مجلس شورای اسلامی، ترامپ را یک رئیس جمهور دردسرساز برای دنیا خواند.

ترامپ، یک رئیس جمهور دردسرساز برای دنیاست

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در دیدار «خورخه کارلوس» رئیس پارلمانی مکزیک اظهار کرد: سطح همکاری‌ها و روابط دو کشور می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود افزایش یابد.

وی به زمینه‌های همکاری‌های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: ایران از حضور مکزیک و شرکت‌های مکزیکی که سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز و پتروشیمی حمایت خواهد کرد.

لاریجانی سطح مناسبات اقتصادی دو کشور را پایین دانست و خواستار ارتقاء و گسترش آن در بخش‌های صنعتی و تجاری شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به اظهارات ترامپ در خصوص دیوارکشی در مرز مکزیک و آمریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ حرف‌های عجیب و غریب زیادی می زند.

لاریجانی تأکید کرد: از وقتی ترامپ رئیس آمریکا شده یک نوع بهم ریختگی در جهان ایجاد کرده است. وی فقط از زاویه پول به مسائل می‌نگرد و فاقد یک نگاه نظام یافته به صلح و ثبات در جهان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ترامپ را یک رئیس جمهور دردسرساز برای دنیا خواند.

رئیس پارلمان مکزیک نیز در این دیدار گفت: از افزایش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور استقبال می‌کنیم و قدم‌هایی را نیز برداشته‌ایم.

خورخه کارلوس رامیرز مارلین در ادامه گفت: در زمینه‌های انرژی فرصت‌های خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد.

وی گفت: از سوی دیگر فوتبال نیز زمینه  همکاری مساعدی برای دو کشور است. مکزیک جام ملت‌های آسیا را رصد می‌کرد بازی ایران شبیه مکزیک است و می‌تواند همکاری مناسبی شکل گیرد.

رئیس پارلمان مکزیک به دیوارکشی آمریکا در مرز دو کشور اشاره کرد و گفت: پیش از ترامپ نیز موانعی در مرزهای ما و آمریکا وجود داشت، اما دیوارکشی امری غیرممکن است زیرا هزینه‌های بسیار زیادی دارد.

وی گفت: مواضع و اظهارات ترامپ مشکلاتی را ایجاد کرده است و سبب ناراحتی و سلب آسایش مردم مکزیک شده است. بنابراین مردم مکزیک نگرش خوبی نسبت به ترامپ ندارند. در داخل آمریکا هم بخش میانه‌رو مخالف جدی ترامپ هستند و صدایشان هم بلند است.

رئیس مجلس پارلمان مکزیک، گفت: امروز ترامپ هزینه‌های سنگینی را به آمریکا تحمیل کرده است و امیدوارم که دولت وی سه سال دیگر نباشد. 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.