تبریز- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت برگزاری ۴۰ نمایشگاه‌ در ۴۰ کشور مختلف جهان در سال ۲۰۱۸ خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی وهنری تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ اجرا می‌شود.

برگزاری ۴۰ نمایشگاه‌ در ۴۰ کشور مختلف جهان به مناسبت «تبریز ۲۰۱۸»

به گزارش قدس انلاین، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی سال ۲۰۱۸ را بهترین فرصت برای معرفی  کلان‌شهر تبریز در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد و افزود: تبریز شهری است که از نظر داشتن فلاسفه، ادبا، فضلا، آثار تاریخی و علمی و هنری، ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید از این ظرفیت به‌ نحو احسن استفاده کرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان این‌که کمیته امور تبلیغات و بین الملل در برنامه‌ریزی‌های خود معرفی  تبریز و داشته‌های تبریز  را در کانون توجه فعالیت‌های خود قرار داده است، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها واجلاس‌ها، سمپوزیم‌ها و هفته‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی در سطح فراملی و بین کشورهای اسلامی با محوریت نقش گردشگری در توسعه شهرها از جمله‌ی این برنامه‌ها است. 

وی گفت: باید در این رویداد مفاخر خود را به مردمان ملل مختلف بشناسانیم و تمدن خود را به دنیا معرفی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اجرای هفته‌های فرهنگی در بخشی از  کشورهای مقصد، همچنین پذیرایی از کشورهای مختلف برای برگزاری هفته فرهنگی در شهر تبریز در سال ۹۷را از دیگر برنامه‌های کمیته تبلیغات و امور بین الملل تبریز ۲۰۱۸ در ماه‌های آینده و در سال ۲۰۱۸ میلادی دانست. 

حمیدی با تاکید بر لزوم مشارکت گسترده مردم در برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸ افزود: آماده‌سازی شهر برای رخداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ صرفاً مربوط به دستگاه خاصی نیست، این رویداد بزرگ کمک و همدلی تمامی شهروندان را می‌طلبد.  

وی با اشاره  به اینکه  با شعار "هر شهروند یک میزبان" وارد عرصه‌ی آماده‌سازی شهر برای این رخداد بزرگ شده‌ایم، افزود: شهروندان باید برگزاری آبرومندانه این رویداد را از مسئولان مطالبه کنند و خودشان نیز در معرفی چهره فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تبریز به عنوان انسان‌های مهمان نواز مشارکت کنند. 

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرایی کردن برنامه‌های مختلف در سطح ملی و فراملی،  مشارکت  گسترده شهروندان در برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸، زمینه درخشش تبریز را بین مخاطبان ایجاد کرده و تبریز را به شایستگی به جهانیان بشناسانیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.