یزد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: در استان یزد مهمترین عامل تصادفات واژگونی است و علت این واژگونی‌ها سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی است.

مهمترین عامل تصادفات دراستان یزد واژگونی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن صادقیان شامگاه یکشنبه در جمع فعالین فرهنگی استان یزد اظهار داشت: در چند سال اخیر کارهای خوبی در زمینه جاده‌ای مانند دوباند کردن جاده‌ها و رفع نقاط حادثه خیز انجام شده است و طی ۱۰ سال گذشته شاهد کاهش تلفات جاده ای در استان یزد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: مهمترین عامل تصادفات در استان یزد واژگونی است و علت این واژگونی ها سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی است و از این رو با استفاده از دوربین های نظارتی و کنترل سرعت، سرعت ها تحت نظارت و کنترل قرار گرفت ولی متاسفانه خواب آلودگی به عنوان یک رفتار انسانی همچنان باقی مانده است.

صادقیان آموزش را بهترین شیوه برای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم و ارتقا فرهنگ ترافیکی و افزایش ایمنی  دانست و افزود: بهترین روش در این حوزه استفاده از فضاهای مجازی و شبکه های صدا و سیما است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: آموزش دادن به مردم وظیفه همگانی است، جان مردم کمتر از دین و مذهب مردم ارزش ندارد و باید فعالیتهای فرهنگ ساز در این زمینه هم مورد توجه قرار گیرد.

صادقیان افزود: برنامه‌های بسیار زیادی در صدا و سیما به صورت رایگان تهیه و پخش می‌شود و زمان‌های زیادی برای موضوعات مختلف در رسانه محلی اختصاص پیدا می‌کند متاسفانه برای ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی، تصادفات و ارتقای ایمنی و راهداری برنامه‌سازی نمی‌شود و هزینه ساخت و پخش آن زیاد است، کار بسیار مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: با همکاری خود مردم و رسانه ها و مخصوصا اطلاع رسانی صدا و سیما می توانیم شاهد افزایش ایمنی و کاهش تلفات و تصادفات باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان کاهش تلفات جاده‌ای طی ۱۰ سال گذشته گفت: استان یزد از لحاظ تعداد کم کشته‌های جاده‌ای برون شهری در پنج ماهه ابتدای سال جاری در ردیف پنجم کشور قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.