یزد- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: طرح جامع نشانه گذاری تخم مرغ در واحدهای تولیدی تخم مرغ استان یزد به اجرا در آمده و تخم مرغ نشان دار موجود در بازار را می توان با اطمینان خاطر مصرف کرد.

تخم مرغ نشان دار را با اطمینان خاطر مصرف کنید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد رضا صادقپور با گرامی داشت روز ملی تخم مرغ اظهار داشت: از سال ۱۳۸۸ و با هدف پایش سلامت تخم مرغ مصرفی در سطح استان طرح جامع نشانه گذاری تخم مرغ در واحدهای تولیدی تخم مرغ استان به اجرا در آمده و اجرای این طرح گام بزرگی در جهت ارتقاء سطح بهداشت، کیفیت تولید و رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

وی افزود: این طرح با استقرار دستگاه های جت پرینت، در کلیه واحدهای تولید تخم مرغ و کنترل و پایش ماهیانه  تخم مرغ های عرضه شده در تمامی شهرستان ها و نیز پیگیری موارد تخلف از طریق نظارت مستمر بر فروشگاه ها و مراکز عرضه تخم مرغ به صورت کامل در سطح استان اجرایی شد و بدین ترتیب تاریخ تولید و مدت زمان مجاز مصرف این فراورده ی خام دامی به صورت کامل تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی و در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفت.

صادقپورتخم مرغ را به عنوان یک فرآورده ی پرطرفدار و مفید دانست و گفت: تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد و به رشد کودکان و تقویت قوه ی بینایی و سلامت استخوان ها و پیشگیری از بعضی از بیماری ها کمک می کند.

وی با اشاره به این نکته که بهترین زمان مصرف تخم مرغ در دمای اتاق (۲۵ درجه سانتیگراد) حداکثر یک هفته و داخل یخچال (۴ درجه سانتیگراد) یک ماه می باشد، از مردم خواست از خرید و مصرف تخم مرغ های فاقد نشان خودداری نموده و هنگام خرید به تاریخ تولید تخم مرغ توجه نمایند و در صورت مشاهده تخلف مراتب را به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.